Došlo totiž k úpravě zadání soutěže a stanovení limitu pro celou zakázku. Jedna stavební firma projevila zájem a během ledna by po projednání mělo dojít k uzavření smlouvy o dílo.

„Poté bych byl rád, kdybychom udělali veřejnou prezentaci jednotlivých etap především pro občany, kteří bydlí v Revoluční ulici a okolí,“ uvedl starosta Třeště Vladislav Hynk (KDU-ČSL). Chce hovořit především o časových termínech jednotlivých etap a o objízdných trasách.

V tomto ohledu bude nejhorší hned první etapa, kdy se uzavře silnice mezi radnicí a železničním přejezdem. Řidiči budou využívat místní komunikace, zároveň však v tu dobu vznikne provizorní cesta okolo Třešťského potoka. Po té budou během druhé etapy kyvadlově projíždět osobní vozy. „Tranzitní doprava bude muset být odkloněna zcela mimo město,“ dodal starosta.

Radnici vyjdou práce odhadem na 65 milionů korun, za které zrekonstruuje vodovody, kanalizaci, chodníky, veřejné osvětlení a HDPE trubky, ve kterých vedou optické a metalické kabely. Vodárenská infrastruktura přitom rekonstrukci také potřebuje, je jedna z nejstarších v regionu.

Město si vezme úvěr

„Počítáme, že si vezmeme úvěr na padesát milionů,“ podotkl Hynk. Vzhledem k tomu, že infrastrukturu město poté pronajímá, může si odečíst DPH a tím cenu snížit o šest milionů. Dalšími téměř šesti miliony pomůže dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, ta je určena na vybudování bezbariérových chodníků.

Zhruba čtyřiceti miliony se pak bude podílet Kraj Vysočina. Bude hradit především asfaltový povrch a další vrstvy komunikace pod ním.

Všechny práce na 750 metrů dlouhém úseku od přejezdu k hasičské zbrojnici by se měly stihnout během letošního roku. „Už v současné době je to neúnosné, silnice opravu potřebuje,“ řekl starosta z pozice obyvatele města.

Nad stavem silnice plné výmolů hořekují řidiči už rok. Silnice tak byla loni na jaře vyfrézovaná s tím, že brzy začne oprava. Ceny nabídnuté stavebními firmami ale byly výrazně vyšší než odhad, a tak krajští radní zakázku zrušili. „Předpokládaná cena byla překročena téměř o 70 procent, což nás opravňuje ke zrušení zakázky,“ vysvětlil tehdy náměstek hejtmana Vladimír Novotný (ČSSD). Byla to zároveň vůbec první zakázka, kterou muselo hejtmanství zrušit.