Už od první hodiny pondělka se mohly po nově zbudovaném kruhovém objezdu projet první automobily. Trable naopak začaly třebíčským chodcům.

„Jsem rád, že už kruhák v Týně otevřeli, protože ta nucená objížďka, která vedla přes centrum města, byla pro nás řidiče často vysilující. Když se ve středu města, zvláště v pátečním odpoledni, zadrhla doprava kvůli přeplnění auty, bývalo to o nervy,“ řekl Jiří Suchý z Třebíče.

Práce na výstavbě kruhového objezdu začaly už v březnu přeložkami inženýrských sítí. Od poloviny dubna byla křižovatka uzavřena kompletně ze všech stran až do uplynulé neděle, otevřela se po nedělní půlnoci.

Původně měl být kruhový objezd otevřen až začátkem září. Nakonec se podařilo přece jen vyjít řidičům vstříc. Otevření kruhového objezdu vítá i většina místních. Jsou přesvědčeni, že doprava tam bude přehlednější a bezpečnější.

Přestože po kruhovém objezdu již jezdí vozidla, v jeho okolí se ještě pracuje. „Probíhají ještě mnohé dokončovací práce, které by nijak neměly provoz na objezdu omezit. Koncem měsíce budeme ještě provádět vodorovné značení a do poloviny měsíce vybudujeme sjezd k tenisové hale,“ popsal Vilém Růžička, stavbyvedoucí firmy Strabag, která kruhový objezd stavěla.

Lávka za poštou zmizela. Bude nová

Zatímco řidiči budou mít při cestě Týnem o starost méně, starosti přibudou nyní chodcům v samotném centru města Třebíče.

Lávka za poštou v Soukenické ulici se chodcům na dlouhou dobu uzavřela. Kvůli výstavbě nové již byla stará lávka v uplynulých dnech stržena.
Pro pěší je tak jediné nejbližší spojení s centrem přes lávku v židovské čtvrti nebo přes Novodvorský most.

„V nejbližších dnech zahájíme práce na založení opěry v ulici Soukenická u pošty. V řece Jihlavě budeme pokračovat na založení dvou pilířů, poté na opěře, která bude nově založena v místě původní lávky,“ sdělil Albert Jurkovič, náměstek divize inženýrských staveb českobudějovické společnosti Edikt. Ta lávku staví.

Ten také vysvětlil, co bude na nové lávce jiné proti dřívější lávce. „Lávka nebude vedena v původní trase, ale povede ve směru ulice Soukenické na protější břeh v přímém směru. Na druhém břehu bude znovu kompletně postaven nový podchod a nové schodiště,“ vykreslil plány Jurkovič. Podle něj bude pro lávku a pro nový podchod se schodištěm použita železobetonová konstrukce, římsy budou prefabrikované z vláknobetonu, zábradlí bude ocelové, kotvené do lávky. Lávka by měla být zprovozněna pro pěší koncem letošního října.