Právě obchvat tohoto městyse na Třebíčsku je totiž v plánu v souvislosti s dopravními stavbami, které stát vybuduje kvůli výstavbě nových bloků v Jaderné elektrárně Dukovany. Má vzniknout spolu s dokončením části obchvatu Jihlavy a dále pak s obchvaty Zašovic, Brtnice, Třebíče a Slavětic. O těchto stavbách diskutoval premiér Petr Fiala a ministr dopravy Martin Kupka nedávno v Třebíči. „V územním plánu Okříšek z roku 1949 je obchvat už vyznačený. Tehdy ale jeho trasa samozřejmě vedla jinak, než povede ten definitivní,“ vysvětlil okříšský starosta Zdeněk Ryšavý.

Vizualizace trasy plánovaného obchvatu Třebíče.
Lidem v Okříškách se nelíbí silnice k budoucímu obchvatu, sepsali petici

Trasa ve směru od Jihlavy tenkrát začínala v místě dnešního vjezdu do areálu zemědělského družstva a pokračovala okolo zámku. Právě v něm nyní sídlí radnice, takže představitelé městyse by měli auta prakticky přímo pod okny. „Pak trasa měla zamířit mezi rybníky Pilný a Zámecký. Poté se stáčela přes pole, kde nyní stojí ulice Boroví, a na původní silnici se napojovala na konci Masarykovy ulice v místech dnešní čerpací stanice,“ popsal Ryšavý.

Část vizualizace obchvatu Třebíče
Třebíčský obchvat má důležité povolení. Posouzení vlivu na životní prostředí

O tři čtvrtě století později povede trasa obchvatu dále od zástavby. Ve směru od Jihlavy se silnice odkloní ještě v kopci nad Okříškami, ten mine širokým obloukem, přičemž už se vůbec nevrátí na stávající silnici mezi Okříškami a Krahulovem. I ten zcela mine z jihu. Posléze se plynule napojí na chystaný obchvat Třebíče. Poprvé se po této trase řidiči projedou v roce 2028, tedy téměř osmdesát let poté, co se v Okříškách o obchvatu začalo mluvit.