„Nové Veselí se k realizaci obchvatu přiblížilo. Na druhou stranu se ale rozhodnutím petrovického zastupitelstva zkomplikoval a ohrozil projekt obchvatu Okříšek a napojení průmyslové zóny mezi Přibyslavicemi a Novou Vsí na Třebíčsku," nechal se slyšet náměstek Libor Joukl.

Zastupitelé Petrovic nedávno odmítli novou silnici, která měla vést po jejich katastru směrem od Okříšek do průmyslové zóny mezi Přibyslavicemi a Novou Vsí. „Majitelé pozemků řekli, že je v žádném případě neprodají," řekl již dříve Deníku starosta Petrovic Zdeněk Jeřábek. Postoj místních je podle něj jednoznačný.

Nebudou potíže

V Novém Veselí jsou oproti tomu na obchvat připraveni a nyní už málem otevírají šampaňské. „Je to pro nás perfektní zpráva," reagoval starosta Nového Veselí Zdeněk Křivánek. Městys se o postavení obchvatu snaží už několik let. Veselím denně projíždí několik tisíc aut a poměrně časté jsou v této lokalitě i dopravní nehody. „Děláme pro odklonění dopravy maximum. To, co jsme mohli připravit, už máme hotové," pověděl starosta.

Městys už zapracoval obchvat do územního plánu a vykoupil devadesát procent potřebných pozemků. „U zbývajících parcel, které nejsou v majetku městyse, máme příslib majitelů, že nebudou dělat potíže. Ale chtějí si to majetkově vyřídit přímo s krajem," vysvětlil Zdeněk Křivánek. „Víc už pro to udělat nemůžeme," dodal starosta Nového Veselí. Do „boje" o obchvat se už zapojili i sami obyvatelé městyse. Sepsali petici a v současné době organizují podpisovou akci.

Ani starosta Okříšek Zdeněk Ryšavý však ještě nepovažuje naději na obchvat za ztracenou. „Ještě budeme jednat, byla by škoda o peníze přijít. Na druhou stranu, postoj Petrovic je poměrně rezolutní, takže to nebezpečí tady skutečně hrozí," podotkl.

Obchvat a navazující spojnice do průmyslové zóny se podle něj netýkají pouze Okříšek. „Ozývají se mi starostové z dalších obcí, kterým by obchvat pomohl. Naplánujeme další společné jednání i za účasti kraje," vzkázal Ryšavý.

Nové dopravní řešení Okříšek a okolí mělo vyřešit velké zatížení silnic nákladní a kamionovou dopravou, mířící převážně právě do průmyslové zóny. Po nové silnici s odpovídajícími parametry volá i vedení tamních firem. Ředitel firmy Mann+Hummel Jiří Paroulek Deníku před časem potvrdil, že firma se rozvíjí a dopravní obslužnost je jedním z kritérií, ke kterému nadnárodní vedení při investování do rozšíření výroby přihlíží. Petrovicemi odmítnutá trasa měla vést od benzinové stanice před Okříškami po poli mezi Petrovicemi a městysem přímo do průmyslové zóny. U Okříšek by navazovala na obchvat, který by míjel zároveň také Krahulov a Červenou Hospodu.

Petrovičtí navrhli vlastní variantu silnice do průmyslové zóny. Začínala by pod hájovnou nad Okříškami, směřovala by vlevo přes pole směrem k vrchu zvanému Sedlačka a dále kolem současného mostu pod železnicí u Přibyslavic k průmyslové zóně. Dopravní studie zpracovaná krajem je podle Petrovických příliš jednoznačně postavená a nedává na výběr.