Připomeňme si, že podstatou muscle cars bylo umístění velkého a silného motoru do karoserie střední třídy. Pro udržení příznivé ceny byla tato auta v základních verzích bez jakékoliv nadbytečné výbavy, často i bez okrasných poklic kol a podobně. Cílem byla velká porce zábavy za malé peníze. Ale začněme z jiného konce. Jistě si všichni 
z nás vzpomenou na populární pohádkový seriál z dílny Warner Bros, ve kterém kreslený kojot neustále líčí různé pasti na superrychlou kukačku, která s oblibou běhá po silnicích Arizony. Můžete se spolehnout, že se nalíčené pasti nakonec vždy obrátí proti kojotovi a silniční kukačka, přezdívaná „road runner" (silniční běžec), pokaždé vyvázne. 
A právě po této super rychlé a nedostižné kukačce pojmenoval Plymouth svůj muscle car! Tak vznikl Plymouth Road Runner.

První generace se představila v roce 1968. Její karoserii zdobily kreslené karikatury kukačky a klakson byl naladěn tak, aby vydával charakteristický filmový kukaččí zvuk: „Beep beep!" A právě Road Runner této první generace opatruje Radek z Okříšek. Před léty 
k němu tento svalnatý Plymouth doputoval až ze slunné Floridy. Radek s ním následně objel několik srazů amerických automobilů a poté se rozhodl auto zrenovovat. Následovalo kompletní rozebrání celého vozu, který mimochodem změnil i barvu z fialové na jasně oranžovou.

Renovaci se vyhnul pouze původní nadupaný osmiválcový motor 440 Super Comando s objemem 7,2 litru a třírychlostní automatická převodovka Torque Flite. Zmíněný motor 440 Super Comando byl největším motorem, který Plymouth do Road Runnera nabízel. Přesto, že k úplnému cíli důkladné renovace chybí ještě pár drobností, si už teď Radek jízdu se svým muscle car náležitě užívá a po srazech sbírá různá ocenění a poháry. Dodejme jen, že zaslouženě!

Jan Kotlík