VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Z klaksonu se ozývá super rychlá kukačka

Okříšky – Dnes opět zavítáme do Ameriky šedesátých let minulého století a skočíme rovnýma nohama přímo doprostřed éry svalnatých vozů. O „muscle cars" jsme na těchto stránkách již psali a to především v souvislosti s vozy Dodge Charger a Challanger. Dnes se seznámíme s dalším výrobkem koncernu Chrysler, atakujícím řidiče prahnoucí po spoustě vzrušení, síly a černých čárách po pneumatikách na asfaltu táhnoucích se za jejich vozem při necitlivém polechtání plynového pedálu.

13.5.2016
SDÍLEJ:

Plymouth Road RunnerFoto: Jan Kotlík

 Připomeňme si, že podstatou muscle cars bylo umístění velkého a silného motoru do karoserie střední třídy. Pro udržení příznivé ceny byla tato auta v základních verzích bez jakékoliv nadbytečné výbavy, často i bez okrasných poklic kol a podobně. Cílem byla velká porce zábavy za malé peníze. Ale začněme z jiného konce. Jistě si všichni 
z nás vzpomenou na populární pohádkový seriál z dílny Warner Bros, ve kterém kreslený kojot neustále líčí různé pasti na superrychlou kukačku, která s oblibou běhá po silnicích Arizony. Můžete se spolehnout, že se nalíčené pasti nakonec vždy obrátí proti kojotovi a silniční kukačka, přezdívaná „road runner" (silniční běžec), pokaždé vyvázne. 
A právě po této super rychlé a nedostižné kukačce pojmenoval Plymouth svůj muscle car! Tak vznikl Plymouth Road Runner.

První generace se představila v roce 1968. Její karoserii zdobily kreslené karikatury kukačky a klakson byl naladěn tak, aby vydával charakteristický filmový kukaččí zvuk: „Beep beep!" A právě Road Runner této první generace opatruje Radek z Okříšek. Před léty 
k němu tento svalnatý Plymouth doputoval až ze slunné Floridy. Radek s ním následně objel několik srazů amerických automobilů a poté se rozhodl auto zrenovovat. Následovalo kompletní rozebrání celého vozu, který mimochodem změnil i barvu z fialové na jasně oranžovou.

Renovaci se vyhnul pouze původní nadupaný osmiválcový motor 440 Super Comando s objemem 7,2 litru a třírychlostní automatická převodovka Torque Flite. Zmíněný motor 440 Super Comando byl největším motorem, který Plymouth do Road Runnera nabízel. Přesto, že k úplnému cíli důkladné renovace chybí ještě pár drobností, si už teď Radek jízdu se svým muscle car náležitě užívá a po srazech sbírá různá ocenění a poháry. Dodejme jen, že zaslouženě!

Jan Kotlík

Autor: Redakce

13.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Hokejisté Horácké Slavie zaskočili Frýdek-Místek

Vernisáž výstavy grafik Karla Demela v třebíčské Galerii Malovaný dům.
27

VIDEO: Brilantního kreslíře Karla Demela provází hudba

OBRAZEM: V Dukovanech začali topit biomasou, připojí domy, školu i zámek

Dukovany - Dukovany jsou dalším místem, kde byl spuštěn kotel na dřevní štěpku vyrobený v divizi Boilers, která spadá pod třebíčskou firmu TTS. Provoz teplárny byl oficiálně zahájen v sobotu 18. listopadu. Teplárnu, která byla vybudována na zelené louce, provozuje společnost Dukovanská teplárenská s. r. o. Tu v současné době z 51 % vlastní obec a ze 49 % firma TTS.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Vodaři posilují zdroj o nové vrty, tlačí je k tomu suchá léta

Heraltice - Vodaři z třebíčské vodárenské společnosti začali s úpravami heraltického prameniště, odkud čerpají pitnou vodu pro Třebíčsko.

Náměstí Rabína Ingbera. V Třebíči budou nové adresy

Třebíč - Ulice Kremláčkova, Tomanova či Mjr. Krátkého a náměstí Rabína Ingbera. Tak se mají nově jmenovat místa v Třebíči. Radní doporučili zastupitelstvu schválit názvy tří nových ulic v lokalitě Na Kopcích a jednoho prozatím bezejmenného náměstí v židovské čtvrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT