VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Třebíčský chevrolet vypadá omšele jen zdánlivě

Třebíč – Chevrolet Impala! Pro milovníky klasických automobilů je v tomto názvu ukryto mnoho vzrušení. Název Impala původně značil luxusnější verzi Chevroletu Bel Air, ale od roku 1959 se stal samostatným modelem.

28.11.2014
SDÍLEJ:

Třebíčská Impala byla vyrobena v roce 1967.Foto: Jan Kotlík

A nutno říci, že velice populárním. Impala ročníku 1959 patří k tomu nejúchvatnějšímu, co kdy bylo z plechu vyrobeno. Její horizontální „racčí" křídla na zádi doplněná koncovými svítilnami ve tvaru ďábelských očí dodnes budí velikou pozornost.

Druhá generace Impaly se vyráběla v letech 1961 až 1964. Její tvary zhranatěly a na zádi se objevila šestice kulatých světel. To už Impala patřila mezi vyhledávané automobily. Jednak pro svoji krásnou a prostornou karoserii, ale také pro možnost zvolit si v široké škále nabídky i motor Turbo Thurst V8 o obsahu 6,7 litrů, se kterým byla jízda opravdovým zážitkem pro fajnšmekry. V roce 1965 přišla třetí generace. Získala o trochu uhlazenější tvary a možnost volby ještě silnějších motorů. Maximem byl tentokrát osmiválec Turbo Jet s obsahem rovných sedm litrů! V šedesátých letech brázdilo americké silnice mnoho těchto afrických antilop a nemálo se jich prodalo i v Evropě nebo v Austrálii.

Antilopa v Třebíči

A jedna z těchto Impal třetí generace jezdí i u nás v Třebíči. Je majetkem jednoho z členů klubu Free Riders a doputovala k nám ze sousedního Polska. Přes svůj žalostný technický stav se však podařilo ji zachránit. Třebíčská Impala byla vyrobena v roce 1967 a pod kapotou byl původně osvědčený motor Turbo Fire V8 o obsahu pět litrů. Hnacímu agregátu byla při opravě věnována největší pozornost. Celý motor byl zrestaurován a převrtán na obsah 5,7 litrů. Mimo jiné dostal také např. laděné výfukové svody nebo chromovaná víka ventilů a kryt vzduchového filtru. Původní automatická převodovka uvolnila místo pro novou a specielně dodanou čtyřstupňovou manuální převodovku. Co se týká exteriéru a interiéru, Impala byla za pomocí minimálních nákladů uvedena do stylu módního trendu zvaného Rockabilly.

Představitele a vyznavače tohoto stylu snadno poznáte. Nosí oblečení, doplňky i účesy z 50. let minulého století. Poslouchají jednu z mnoha rockabilly kapel, které hrají rovněž ve stylu zmíněných „padesátek". A především jezdí starými zdánlivě neudržovanými amerikami nebo i jinými vozy, které připomínají onu sladkou rock"n"rollovou éru. A nyní si pojďme vysvětlit onen termín „zdánlivě neudržované auto". Takové správné rockabilly auto má v drtivé většině černou matnou barvu, v nejlepším případě nanesenou štětcem. Karoserii zdobí pouze zbytky chromovaných součástí, výhodou je, pokud jsou ještě patřičně „olezlé" zubem času.

Na nějaký ten šrám nebo promáčklý blatník se také nehledí a bere se jako plus. Výjimkou nejsou registrační značky připevněné drátem nebo řetězem. Interiér musí být opět ve stejném duchu. Chybějící části čalounění jsou vítány, jako doplňky jsou povoleny různé deky a koberečky například v jamajských barvách. Co je ale důležité, aby se pod tímto omšelým vzhledem ukrývala bezvadná technika ve špičkovém stavu. Silné motory, speciální podvozky nebo alespoň špičkově zrestaurované původní mechanické díly okořeněné nějakým tím chrómem nebo barvou. Tak už je vám to jasné?

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

28.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Kvalita soutěže je na vysoké úrovni, říká předseda futsalového svazu Pe

První hosté si v úterý po poledni mohli prohlédnout nový pavilon chirurgických oborů v třebíčské nemocnici. Nese označení C a přes svoji šedou venkovní barvu, uvnitř hýří barvami, novotou a moderním vybavením.

Kam o víkendu? Třeba do nového oddělení třebíčské nemocnice

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Mladíci můžou na postup zapomenout

Třebíč – Sen o naději se rozplynul. Hokejisté Horácké Slavie živili teoretickou naději na postup do nadstavbové části Ligy mladšího dorostu. K tomu ale potřebovali v dohrávce 13. kola skupiny G regionální soutěže porazit záložní tým jihlavské Dukly.

Mladý řidič boural, se zraněním pak přišel do nemocnice

Třebenice- Mladý řidič boural v noci na pátek u Třebenic na Třebíčsku. Po nehodě se nechal ošetřit v nemocnici, teprve pak zavolal policisty. Ti zjistili, že mladý muž pil.

Cítíme se být kráceni na svých právech, řekl starosta Janata

Třebíč /ROZHOVOR/ – Dění kolem veřejné autobusové dopravy v Třebíči ve spojitosti s firmou ICOM transport pro Deník okomentoval zdejší lidovecký starosta Pavel Janata. Reagoval na zmatky, které nastaly poté, co 39 linek příměstských autobusů přestalo zastavovat na autobusovém nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT