„Velení vrtulníkové základny spolu s klíčovými odborníky se schází každé ráno, aby se seznámili s aktuální předpovědí počasí, plánovanými úkoly a letovou činností na daný den. Následně pak velitel základny vydá rozhodnutí o způsobu čištění pohybových ploch,“ popsala mluvčí základny Štěpánka Tříletá.

Rota zimní údržby má nelehký úkol. Musí zabezpečit úklid plochy i při hustém sněžení, aby nebyl ohrožen ani omezen letový provoz na letišti. K údržbě vzletové a přistávací dráhy vojáci využívají letištní zametací stroj Mercedes-Benz Actros. Skládá se z tahače, sněhové radlice a návěsného zametače, který je vybaven zametacím a foukacím zařízením. Další technikou, kterou má rota zabezpečení letového provozu k dispozici, je letištní sypač Mercedes-Benz, který má v zásobníku technickou močovinu; to je speciální sůl, která se používá na posyp letištní plochy.

„V případě nepříznivých klimatických podmínek je nutné prioritně zajistit úklid pohybových ploch v prostoru působení Záchranné a pátrací služby letiště Náměšť,“ poznamenala mluvčí.

Vlakové nádraží v Třebíči.
Retročekárny, nevyhovující záchodky. To se v pěti vlakových stanicích změní