Jednalo se o velice oblíbený malý sportovní vůz klasické koncepce, který jsme si v našem seriálu již také představili. Výroba tohoto populárního modelu však byla bez náhrady ukončena v roce 1980.

Po následujícím černém období značky a různých peripetiích nutných k její zachování se mohli fanoušci klasických sportovních vozů opět zaradovat. V roce 1995 byl představen vůz MG F. Jednalo se opět o malý sportovní vůz bez pevné střechy, ovšem pro zdokonalení jízdních vlastností byl motor uložen uprostřed. Před zadní nápravou našel místo příčně uložený čtyřválec o objemu 1.8 litru, který disponoval výkonem téměř 120 koní. Při nízké hmotnosti malého sporťáčku se v kombinaci s tímto motorem jednalo o opravdu živé auto. A co teprve s motorem, který byl obdařen proměnným časováním ventilů (VVC), u kterého vzrostl výkon až na hodnotu přes 140 koňských sil!

V roce 2002 byl typ F zmodernizován a dostal označení MG TF. TF dostal tužší karoserii a další vylepšení. Součástí byl i další nárůst výkonu motoru na 160 HP.

Vůz z Anglie s volantem vpravo

A právě s tímto malým dravcem máme možnost se dnes seznámit. Jeho majitelem je Tomáš Németh, který si jej dovezl přímo z Anglie. Proto jeho TF-ko, které bylo vyrobeno v roce 2003, má i originální pravostranné řízení. A co je na MG TF 160 zajímavé, kromě nedostižitelných jízdních vlastností? Bude to jeho karoserie a celkové koncepční řešení. Moderní karoserie připomíná svojí velikostí a provedením již na těchto stránkách představovanou Mazdu MX-5. Rozdíl však najdeme při bližším prozkoumání. Na blatnících před zadními koly zaujmou výrazné mřížky vstupu vzduchu k motoru, které však mohou lehce zmást a „chovat se" jako prosté chlazení zadních brzd. Výdech horkého vzduchu mají na starosti mřížky před víkem zadního zavazadlového prostoru. Prioritou však zůstává náporový chladič v přídi. Celý motor, který je umístěn mezi příčkou kufru a stěnou za sedadly, je třeba obsluhovat doslova „laparoskopicky" a to otvorem, který vznikne po odmontování dílu uchycení plátěné skládací střechy.

Další zvláštností je skutečnost, že u TF najdeme hned dva kufry. Důležitější roli hraje ten zadní, ve kterém se mimo jiné také nachází i poněkud netradičně umístěné ovládání otevírání přední kapoty. Pod tou pak najdeme náhradní kolo, akumulátor a další příslušenství vozu. A možná by se sem vešla i ne příliš naplněná igelitová taška. Praktičnost ale není to, co uživatel u tohoto vozu hledá. U MG TF je, jak už bylo řečeno výše, vše podřízeno především stylu a jízdním vlastnostem. A to se zde povedlo na sto procent!

JAN KOTLÍK