V roce 1964 přestavil Ford svého Mustanga, ze kterého se stal přes noc doslova trhák. Tento vůz nově vzniklé kategorie „pony cars" neměl soupeře. Chrysler zareagoval Plymouthem Barracuda a General Motors v roce 1966 Chevroletem Camaro. A tehdy se začaly psát dějiny věčného soupeření o zákazníky. Ačkoli Barracuda opustila trh v roce 1974, Camaro a Mustang zůstali soupeři až do dnešních dnů. Jejich společným jmenovatelem je flexibilita. Zákazník totiž vždy mohl volit dle svého vkusu a své peněženky nespočet variací svého budoucího vozu. Tak i Camaro bylo možné objednat se základními šestiválcovými motory v základní výbavě, a nebo si nechat u místního dealera připravit doslova zuřící bestii s osmiválcovými motory a různými dalšími specielními pakety zvyšujícími výkon nebo zlepšujícími ovládání vozu.

Camaro si získalo svoji oblibu především díky ceně, kterou lze nazvat „lidovou", protože pozici prvotřídního sportovního vozu u GM vždy zastupoval model Corvette. Světlo světa dosud spatřilo celkem šest generací Camara. Ta pátá je ukázkou retro vlny, která již před léty zasáhla USA a výrobci se začali designem svých aut vracet ke klasickým tvarům. A tak zasvěcenému pozorovateli neunikne, že i současné Camaro se snaží vrátit ke svým kořenům a tvary karoserie jsou inspirovány první generací.
Třebíčský Chevrolet Camaro
V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější. Jedná se o modelový ročník 1969 a jeho karoserie je vyvedena v tmavě zeleném metalizovaném laku a je doplněna efektní bílou střechou. Balíček s označením „RS" (rally sport) zahrnoval mimo jiné např. matně černé rámečky okolo zadních světel nebo odklápěcí kryty předních reflektorů.
Pod kapotou třebíčského Camara trůní vidlicový osmiválec 350 cui (5700ccm) s chromovanými doplňky, který pracuje ve spojení s automatickou převodovkou. Celé auto prošlo kompletní precizní renovací a tak můžeme doslova se zatajeným dechem prožívat stejné pocity, jaké prožíval jeho první majitel, když si ho na konci šedesátých let přebíral v showroomu Chevroletu.
Jan Kotlík