VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Kultovní sporťák Chevrolet Camaro první generace

Třebíč - Téměř před dvěma lety jsme si na těchto stránkách představili americký sportovní vůz Chevrolet Camaro čtvrté generace se šestiválcovým motorem. Dnes máme tu výjimečnou příležitost seznámit se s první generací tohoto dnes již kultovního sporťáku. Připomeňme si proto znovu jeho historii.

8.4.2017
SDÍLEJ:

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější.Foto: Jan Kotlík

V roce 1964 přestavil Ford svého Mustanga, ze kterého se stal přes noc doslova trhák. Tento vůz nově vzniklé kategorie „pony cars" neměl soupeře. Chrysler zareagoval Plymouthem Barracuda a General Motors v roce 1966 Chevroletem Camaro. A tehdy se začaly psát dějiny věčného soupeření o zákazníky. Ačkoli Barracuda opustila trh v roce 1974, Camaro a Mustang zůstali soupeři až do dnešních dnů. Jejich společným jmenovatelem je flexibilita. Zákazník totiž vždy mohl volit dle svého vkusu a své peněženky nespočet variací svého budoucího vozu. Tak i Camaro bylo možné objednat se základními šestiválcovými motory v základní výbavě, a nebo si nechat u místního dealera připravit doslova zuřící bestii s osmiválcovými motory a různými dalšími specielními pakety zvyšujícími výkon nebo zlepšujícími ovládání vozu.

Camaro si získalo svoji oblibu především díky ceně, kterou lze nazvat „lidovou", protože pozici prvotřídního sportovního vozu u GM vždy zastupoval model Corvette. Světlo světa dosud spatřilo celkem šest generací Camara. Ta pátá je ukázkou retro vlny, která již před léty zasáhla USA a výrobci se začali designem svých aut vracet ke klasickým tvarům. A tak zasvěcenému pozorovateli neunikne, že i současné Camaro se snaží vrátit ke svým kořenům a tvary karoserie jsou inspirovány první generací.

Třebíčský Chevrolet Camaro

V Třebíči, pokud budete mít to štěstí, můžete potkat Chevrolet Camaro první generace, které také samozřejmě platí mezi Camary za nejvzácnější. Jedná se o modelový ročník 1969 a jeho karoserie je vyvedena v tmavě zeleném metalizovaném laku a je doplněna efektní bílou střechou. Balíček s označením „RS" (rally sport) zahrnoval mimo jiné např. matně černé rámečky okolo zadních světel nebo odklápěcí kryty předních reflektorů.

Pod kapotou třebíčského Camara trůní vidlicový osmiválec 350 cui (5700ccm) s chromovanými doplňky, který pracuje ve spojení s automatickou převodovkou. Celé auto prošlo kompletní precizní renovací a tak můžeme doslova se zatajeným dechem prožívat stejné pocity, jaké prožíval jeho první majitel, když si ho na konci šedesátých let přebíral v showroomu Chevroletu.

Jan Kotlík

Autor: Redakce

8.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Kvalita soutěže je na vysoké úrovni, říká předseda futsalového svazu Pe

První hosté si v úterý po poledni mohli prohlédnout nový pavilon chirurgických oborů v třebíčské nemocnici. Nese označení C a přes svoji šedou venkovní barvu, uvnitř hýří barvami, novotou a moderním vybavením.

Kam o víkendu? Třeba do nového oddělení třebíčské nemocnice

AUTOMIX.CZ

Má vaše škodovka jedno zrcátko menší než druhé? Víte, proč to tak je?

V devadesátých letech se začal zejména u německých aut objevovat zvláštní jev. Mnozí z vás si dost možná všimli, že starší auta koncernu Volkswagen, ale i Mercedesy nebo vozy BMW, mají na straně spolujezdce výrazně menší zpětné zrcátko, než je to na straně řidiče. Proč to ale tak je?

Mladíci můžou na postup zapomenout

Třebíč – Sen o naději se rozplynul. Hokejisté Horácké Slavie živili teoretickou naději na postup do nadstavbové části Ligy mladšího dorostu. K tomu ale potřebovali v dohrávce 13. kola skupiny G regionální soutěže porazit záložní tým jihlavské Dukly.

Mladý řidič boural, se zraněním pak přišel do nemocnice

Třebenice- Mladý řidič boural v noci na pátek u Třebenic na Třebíčsku. Po nehodě se nechal ošetřit v nemocnici, teprve pak zavolal policisty. Ti zjistili, že mladý muž pil.

Cítíme se být kráceni na svých právech, řekl starosta Janata

Třebíč /ROZHOVOR/ – Dění kolem veřejné autobusové dopravy v Třebíči ve spojitosti s firmou ICOM transport pro Deník okomentoval zdejší lidovecký starosta Pavel Janata. Reagoval na zmatky, které nastaly poté, co 39 linek příměstských autobusů přestalo zastavovat na autobusovém nádraží.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT