Tím vznikl maximální prostor pro posádku vozu v poměru k celkovým rozměrům vozu. Nové Chryslery dostaly kotoučové brzdy na všech kolech, airbagy před řidičem i spolujezdcem a ABS. Pohonnou jednotkou byl podélně uložený šestiválec do V o obsahu 3,3 l s rozvodem OHV. LH však mohly mít i zcela nový motor V6 o obsahu 3,5 l vybavený čtyřventylovou technikou a rozvodem DOHC. Tento nový motor dosahoval výkonu přes 200 koní při nízké spotřebě paliva. Oba motory byly spojeny pouze s elektronicky řízenou čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Základní a nejlevnější modely LH nesly názvy Chrysler Concorde, Dodge Intrepid a Eagle Vision. Lišily se od sebe pouze přední a zadní maskou. O něco vetší a dražší verze nesly názvy Chrysler LHS a Chrysler New Yorker. Oba se mohly pochlubit velice elegantním zakončením střechy a celkově velice podařeným designem. New Yorker zastával variantu pro konzervativnější zákazníky, kterým poskytoval oproti LHS větší pohodlí a více chrómu na karoserii. K vozům LH později přibyl i znovu oživený Chrysler 300 doplněný písmenem M. Jeho motor 3,5 l, který se také objevoval v policejních speciálech Dodge Intrepid, disponoval výkonem přes 250 koní.

Představovaný Chrysler New Yorker z roku 1995 má v Třebíči již třetího majitele. V podstatě si ho mezi sebou prodávají členové nezávislého sdružení majitelů amerických automobilů Free Riders, kterým slouží jako „daily driver", tzn. auto na denní používání. Mráz, prosolené silnice, letní výheň, otloukání na parkovištích i drobné nehody přečkal tenhle LH se ctí. A to přesto, že po celý svůj život nepoznal teplo a pohodlí garáže! To se také podepsalo na jeho poněkud omšelém vzhledu, který se však také dá nazvat stylem. Není snad „in" v letitém usedlém křižníku silnic trhnout na semaforech kdejakého vytuněného japonce se řvoucím výfukem? Motor s přesně udávaným výkonem 218 koní totiž za ta léta neztratil nic ze své dravosti, vždyť také většinu svého života trávil jen v lehce zvýšených otáčkách.

Je až s podivem, že tento křižník s dravcem pod kapotou se při cestovní rychlosti spokojí se spotřebou pod 10 l/100 km. Pro šetřílky je zde pak ještě rozměrný kufr, schopný pojmout případnou nádrž na LPG a nebo několik mrtvol. O místu uvnitř tohoto auta se vůbec těžko vypráví, protože typický Evropan se s takovým přebytkem místa nesetkal v žádném s evropských aut. Výmluvná je přední lavice pro tři osoby, celkový počet pasažérů v New Yorkeru je tedy šest! Navíc je samozřejmostí klimatizace, elektricky nastavitelné sedačky a zrcátka, stavitelný volant, tempomat, nesmí chybět spousta bodových svítilen, nezbytné držáky na nápoje a řada dalších příjemných vymožeností.

Vzhledem k cenám náhradních dílů (které se na rozdíl od evropské produkce nakupují bez problémů a za dobré ceny) a relativně nízkým provozním nákladům, lze New Yorkera označit jako velice atraktivní volbu pro toho, kdo se chce lišit a nechce na silnici splynout s uniformní konfekcí dnešního automobilového průmyslu. Pro toho, kdo se zkrátka rád nechává hýčkat americkým pohodlím a velkorysým prostorem. Ceny ojetých Chryslerů řady LH první generace se pohybují již od 20 tisíc korun. Jediné, na co je třeba dát si při případné koupi pozor je automatická převodovka, která v našich podmínkách v rukou českých řidičů a servisů dostává někdy opravdu zabrat. Dodavatelé náhradních dílů v USA se mnohdy diví, co že my to v tom Česku s těmi převodovkami děláme. Vzhledem k pořizovací ceně celého auta je však případná celková repase převodovky akceptovatelný výdaj. Pozor také na auta, která delší dobu stála. Vzhledem k množství elektroniky, která se především stará o opravdu malou spotřebu vzhledem k velikosti a výkonu auta, je nebezpečí zoxidování spojů, které je pak nutné vyčistit a ošetřit. Celkově lze však říci, že LH první generace dokáže udělat opravdu hodně radosti za velice málo peněz. Tak co, nekoupíte si LH?

JAN KOTLÍK