Vlaky obou dopravců byly v sobotu na jemnickém nádraží k vidění, včetně historické motorové soupravy. Konaly se tam oslavy 120 výročí od zahájení provozu na trati. Lidé mohli vidět dokonce parní lokomotivu řady 310, která 8. listopadu 1896 na trati zahajovala provoz; v podobě malého parního vláčku v měřítku 1:8. Vláček jezdil po úzké, několik desítek metrů dlouhé kolejnici a kromě mašinfíry uvezl i jednoho cestujícího.

Město Jemnice víkendovými oslavami dalo najevo, že o zachování provozu stojí i nadále. „Dnes se možná zdá, že trať není úplně využitá. Nemusí tomu tak být vždy. Pokud by ale trať zanikla po právní stránce, už sem nikdy žádný vlak nepřijede," ocenil snahu Jan Šatava. Historii dráhy v Jemnici připomíná i výstava v místním kulturním domě. Představuje dobové dokumenty, fotografie, jízdenky i staniční razítka, které shromáždil místní muzejní spolek. „Máme tu i uniformu posledního přednosty v Jemnici, pana Josefa Tichého," ukázal předseda muzejního spolku Antonín Podhrázký.

Provoz pravidelných osobních vlaků Českých drah na trati skončil 31. prosince 2010, když Kraj Vysočina nečekaně přestal pravidelnou přepravu objednávat. V červenci roku 1996 byla přitom železniční trať prohlášena Ministerstvem kultury za kulturní památku. Už 22. ledna 2011 na trať vyjel mimořádný vlak společnosti Jindřichohradecké místní dráhy. Prázdninový provoz motoráčků nyní zajišťuje firma Railway Capital. Konají se také mimořádné jízdy vyhlídkového vlaku, který zprovoznil Spolek pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě.

Slavnostní zahájení provozu na trati Moravské Budějovice - Jemnice se konalo 8. listopadu 1896. Trať dlouhá 20,963 km měla v budoucnu pokračovat do Dačic a zde se napojit na traťKostelec – Slavonice. Tato druhá část však již nebyla z různých důvodů uskutečněna, ačkoliv snahy o prodloužení této trati jsou známé ještě po ukončení II. světové války, kdy v poválečné euforii a při příležitosti 50. výročí tratě Moravské Budějovice – Jemnice se uvažovalo o prodloužení do Dačic. Dne 24. července 1996 byla železniční trať prohlášena Ministerstvem kultury za kulturní památku. Provoz pravidelných osobních vlaků Českých drah byl ukončen 31. prosince 2010. Už 22. ledna 2011 ale na trati vyjel mimořádný vlak společnosti Jindřichohradecké místní dráhy. Současně zajišťuje prázdninový a mimořádný provoz vlaků firma Railway Capital. Společnost provozuje víkendovou železniční dopravu na tratích Opava – Jakartovice, Moravské Budějovice – Jemnice, Lovosice – Most a Kadaň – Podbořany. Firmu vlastní Jan Šatava, dříve dlouholetý šéf Jindřichohradeckých místních drah.