Při pohledu do Poušova, kde město čistě ve své režii staví nový most přes náhon, je jasné, že to zásadní už je hotové. Po mostě jezdí tatry, dělníci mají hotový asfalt. Chybí jen řada menších dodělávek. „V pátek 31. srpna to může být zprovozněno,“ uvedl vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici Aleš Kratina.

I práce na uzavřené Bráfově třídě míří do finále. Tady řidiče zajímá nejvíc, kdy konečně zmizí zátarasy. „Pokud práce půjdou podle harmonogramu a budou dokončeny všechny přeložky sítí, kterých je hodně a ne všechny jsou v naší režii, měla by být tato ulice zprovozněna k 1. říjnu,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. Právě pod tuto státní organizaci patří průtah městem, jehož je Bráfova součástí. Původně se mělo dělat do konce října.

V minulém týdnu bylo nutné kvůli přeložkám sítí na pár dnů zavřít přilehlou Sokolskou ulici. Chvílemi kvůli tomu kolabovala doprava v celém centru Třebíče. Situace se tento týden zopakuje. „Z důvodu pokládky poslední asfaltové vrstvy bude ulice Sokolská opět uzavřena od středy 29. srpna od 17 hodin do pátku 31. srpna přibližně do 12 hodin,“ upřesnila mluvčí.

Odstrojili a čekalo je překvapení

Stát opravuje na průtahu ještě most ve Sportovní ulici, kde se jezdí jen po polovině silnice. „V pátek 31. srpna ukončíme opravu jedné části mostu a přibližně do 31. listopadu tohoto roku se bude provádět druhá polovina,“ sdělila mluvčí ŘSD. Přiznala, že práce nabraly zpoždění. Jakmile se totiž most „odstrojil“, stavbaři zjistili, že stav konstrukce neodpovídá dokumentaci pro stavební povolení. Tou dobou si řidiči všímali, že se na mostě zas tak moc nedělá. Musel se provést doplňkový diagnostický průzkum, aktualizovat dokumentace a teprve pak se mohlo zase začít naplno dělat.

Další velmi sledovanou dopravní komplikací je úplně uzavřený úsek krajské silnice od Třebíče po Střítež. Navenek je patrné, že vše neběží úplně ideálně. „Minulý týden se tu od pátku do neděle nedělalo, nebo jsme aspoň žádnou viditelnou činnost nezaznamenali. Obecně lze říct, že tempo je spíš vlažnější,“ poznamenali lidé z přilehlých nemovitostí. Na druhou stanu si pochvalují klid, tisíce řidičů totiž denně místo objíždějí Stříteží, část jich volí i objížďku třebíčskou zahrádkářskou kolonií.

Zpoždění

Vozovka je v rekonstruovaném úseku místy odstraněná do hloubky, je vidět staré lemování kostkami a drcený kámen. Jde o investici převážně v režii kraje. Hraje se o čas i splnění dotačních podmínek. Nedávno Deník zjistil, že se stavební firma potýká s vlnou výpovědí lidí, z nichž někteří dělají i na této stavbě.

„K dnešnímu dni musíme konstatovat, že stavba nabírá zpoždění. Zástupci investora (kraje – pozn. red.) dnes na kontrolním dni apelovali na zástupce dodavatele prací, aby byly navýšeny kapacity a intenzita práce. Žádali taky nový harmonogram prací,“ potvrdila potíže v pondělí 27. srpna krajská mluvčí Jitka Svatošová. A doplnila, že kraj očekává v následujících dnech, řádově hodinách, že ho bude stavební firma informovat o svém „postoji k realizaci zakázky“.

„Pokud se něco změní, budeme na nové skutečnosti adekvátně reagovat,“ dodala Svatošová.

V Třebíči je výrazná silniční stavba ještě na průtahu v Sucheniově ulici v kopci nad autobusovým nádražím. Město tam buduje podchod pro pěší a cyklisty. Jezdí se po polovině silnice. Stále po té samé, přitom radnice avizovala, že chce mít podchod pod celou čtyřproudou silnicí hotový do konce října.

„Stavba má aktuálně deset dní zpoždění. Firma ale říká, že jakmile se budou pokládat betonové bloky coby základ nové vozovky, tempo dokončování se zase urychlí,“ komentoval situaci vedoucí odboru dopravy v Třebíči Aleš Kratina.

Řidiči si stěžují na výmoly po přebagrování vozovky v několika místech, kde se šlo do země kvůli inženýrským sítím. Většina aut jede krokem, brzdí to provoz na nejfrekventovanější třebíčské ulici. „Mohli by to líp zapravit, třeba přes to položit kovové pláty, jak to bývá jinde,“ poznamenal šofér dodávky Ladislav Hora.