VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Baron odhalí své kouzlo až po setmění

Třebíč - Dnes si představíme další auto členů Free Riders. Přestože uvedený exemplář v dnešní době již není v Třebíči, zcela určitě stojí za zmínku. Autor článku a organizátor srazů amerických automobilů v třebíčském poušovském kempu se s ním pravidelně účastnil akcí a vyjížděk v Třebíči a okolí. Fanoušci proto jistě budou tohoto Chryslera znát z osobní zkušenosti.

10.10.2014
SDÍLEJ:

Chrysler Le Baron 1978. Záď vozu odhalí své kouzlo až po setmění.Foto: Jan Kotlík

Chrysler Le Baron započal svoji dráhu jako samostatný model značky Chrysler v roce 1977 respektive 1978. Chrysler střední třídy dostal název Le Baron, dříve používaný jako přídomek značky Imperial, později Chrysleru Imperial. Chrysler Le Baron ročníku 78 byl největší z Le Baronů v jeho historii, která sahá až do devadesátých let. Le Baron v roce 1980 poněkud zhranatěl a v průběhu osmdesátých let se zcela proměnil v „malý" vůz s pohonem kol přední nápravy, pod jehož kapotu se již nikdy nevrátil motor V8.

Chrysler Le Baron model 1978 svůj podvozek s rozvorem 286 cm, původně postavený pro nové kompaktní vozy Plymouth Volare a Dodge Aspen představené roku 1976, sdílel spolu s koncernovým dvojčetem Dodgem Diplomat. Le Baron se v představené podobě vyráběl pouhé dva roky a to v letech 1978 a 1979. Oba modelové ročníky se však od sebe ještě v drobnostech lišily, například mřížkou chladiče.

Náš sedan v barvě „Sable Tan Sunfire Metallic" na první pohled zaujme přední maskou, která je oproti zvyklostem obrácena vzhůru nohama. Znamená to, že hlavní světlomety zaujímají polohu pod blikači a pozičními světly, tedy přesně naopak, nežli u většiny amerických vozidel té doby. Tradici si drží masivní chromované nárazníky vpředu i vzadu, připevněné na teleskopických tlumičích, jak tomu velely tehdy platné bezpečnostní předpisy. Záď odhalí své kouzlo až po setmění, kdy vyniknou rozměrné koncové svítilny. O tepelnou izolaci kabiny se stará střecha potažená vinylem a cestování s rukou ležérně položenou z okénka zpříjemňuje izolace pod spodní částí rámu oken dveří, chránící obnaženou ruku před sluncem rozpáleným plechem karoserie. Sedan je klasické koncepce, tedy s motorem V8 uloženým podélně vpředu, automatickou třírychlostní převodovkou a tuhou poháněnou zadní nápravou. Patřičný komfort má na starosti odpružení přední nápravy zkrutnými tyčemi, zadní náprava je uložena na podélných listových perech.

Tři karoserie

V roce 1978 měl nový majitel Le Barona na výběr ze tří karoserií a to coupé, sedan a combi a ze tří motorů, jednoho šestiválce a dvou osmiválců. V našem sedanu je klasická V8 s rozvodem OHV o obsahu 318 cui (5,2 l) s elektronicky řízeným zapalováním. Díky výfukovému systému bez rezonátoru o sobě motor dává vědět velice specifickým zvukem. Ale pojďme se podívat co se skrývá uvnitř. Poměrně luxusní přístrojová deska se spoustou malých i větších „budíků" a imitací dřeva spolu s celistvou přední lavicí dává pocit příjemného prostřední k pohodlnému cestování. Za pozornost stojí osvětlené zrcátko na sluneční cloně před sedadlem spolujezdce. Pro parádivé pasažérky na zadních sedadlech jsou k dispozici dvě osvětlená zrcátka na zadních sloupcích střechy. Výbavu, jako například elektricky seřizované sedadlo, tempomat, klimatizaci, elektrické stahování všech oken, centrální zamykání nebo stavitelný volant, jistě nemusíme zmiňovat.

Představovaný Le Baron byl zakoupen už u nás v ČR. Původně jezdil v Pensylvánii v USA, nějaký čas strávil v Německu, kde však s největší pravděpodobností nebyl oficiálně provozován. Po nezbytných opravách Chrysler prodělal v Třebíči testaci historického vozidla a od té doby nechybí téměř na žádném srazu amerických automobilů v ČR.

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

10.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Běla Krejčová, Nevcehle, 14. října 2017, 3900 g, 52 cm
10

Podívejte se na další miminka z třebíčské porodnice a hlasujte v anketě

Pavel Kováčik.

Výsledek voleb hodnotím velmi špatně, reagoval lídr komunistů na Vysočině

V odlehlých vsích zvítězil Okamura. Moc jiných politiků se tam nehrnulo

Třebíčsko - „Jsem z toho zděšený,“ okomentoval starosta malých Lovčovic u Jemnice Josef Kolář výsledky voleb ve své vesnici. Zvítězilo tam hnutí SPD Tomia Okamury se ziskem 27,65 procent hlasů. Na Třebíčsku se tomuto politickému uskupení vůbec dařilo. S 11 procenty bylo druhé v pořadí. Na Vysočině přitom SPD skončilo čtvrté a na sousedním Žďársku dokonce sedmé.

Je to úžasný výsledek, který jsme na Vysočině nečekali, říká nová poslankyně ANO

Náměšť nad Oslavou – Do Sněmovny se dostala za hnutí ANO na Vysočině také Monika Oborná, osmadvacetiletá projektová manažerka v zemědělství z Náměště nad Oslavou. Kraj tak má nyní čtyři poslance oproti dřívějším dvěma. Hnutí Andreje Babiše tu získalo 28,63 procent hlasů a převálcovalo dříve dominantní sociální demokracii.

Hodnocení voleb: Zklamání i naděje politiků

Vysočina - Politici a odborníci z Kraje Vysočina komentují výsledky voleb

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Vysočina - Strana TOP 09 se do poslanecké sněmovny dostala takříkajíc s odřenýma ušima.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení