Ve Vysokých Popovicích těsně za hranicí třebíčského okresu se až do konce listopadu bude opravovat most. To je špatná zpráva především pro ty, kteří dálnici zrovna nemilují a toto je jejich oblíbená trasa do jihomoravské metropole.


Objížďka vede z Kralic nad Oslavou přes obce a místní části obcí Jinošov, Košíkov, Ludvíkov a Zbraslav do Zastávky u Brna. Kdo není přesně znalý místních poměrů, má problém.


V Náměšti nad Oslavou úplně chybí jakékoliv upozornění, že by nebylo od věci odbočit do Jinošova už tam, protože z Kralic je to zajížďka, navíc po horší silnici se zatáčkami.


Když už řidič dojede až do Kralic a zvolí objízdnou trasu, ujede celých deset kilometrů, než narazí na černou šipku v oranžovém poli stvrzující jeho dohady, zda si vůbec udržuje správný směr. Umístěná je pod označením odbočky na Košíkov u bítešské průmyslové zóny.
Odborník na dopravu by možná namítl, že schéma objížďky je na velké tabuli v Kralicích. Jenže obsahuje takové množství údajů, že jedním pohledem si je řidič do paměti neuloží. Navíc se nachází v místě, jež není vhodné k zastavení.


„Moc srozumitelné to není. Zvlášť pro lidi, kteří jedou zdaleka a neznají to tu,“ poznamenala servírka z restaurace Na bažině, podniku u silnice z Jinošova směrem na Bíteš.


Starosta Jinošova Pavel Křeček upozornil ještě na jednu věc: „Já jsem byl proti tomu, aby tu byla jakákoliv objížďka do doby, než na novém povrchu silnice z Jinošova do Bíteše firma dodělá vodorovné značení.“


Jde o bílé čáry označující krajnici a střed. Komunikace vede lesem. „V noci se tam nedá jet, jak je to nebezpečné, silnice vůbec není vidět,“ dodal starosta Křeček.


Konečné rozhodnutí o povolení této uzavírky včetně značení vydal odbor dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje v Brně na základě dobrozdání Policie ČR a příslušných silničních správních úřadů.


A to i přesto, že nebyl zatím proveden nástřik vodorovného značení, tedy nebyla splněna jedna z podmínek, kterou si dotčené obce na trase stanovily.
Na dotaz Deníku, zda dojde k lepšímu značení objížďky, zmíněný krajský úřad poskytl ústy Petra Holečka z oddělení styku s veřejností šalamounskou odpověď: „S jednotlivými obcemi byla projednána trasa objížďky včetně doplnění navrhovaného dopravního značení, které bylo před vydáním rozhodnutí o uzavírce silnice I/23 odsouhlaseno příslušnými silničními správními úřady. Požadavky obcí byly zapracovány do podmínek rozhodnutí o uzavírce.“ Otázkou tedy zůstává, zda je vše, jak má být.