VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Třebíče se může začít stavět za pět let. Možná

Třebíč - Obchvat Třebíče by se mohl začít stavět za pět let. Přestože radnice nachystala jako první jihozápadní část okruhu v Borovině, začne se na druhém konci města, trasou mezi ulicemi Spojovací a Rafaelova.

26.1.2009 2
SDÍLEJ:

Dokončení silnice stavebními stroji. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Vraný Jan

Potvrdilo to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Prioritou je jihovýchodní část přeložky silnice I/23. Etapizace jednoznačně vyplynula z dopravních průzkumů pro generel dopravy města,“ řekl Roman Kluzák z ŘSD.


Generel dopravy ukázal na nejproblematičtější místa na třebíčských silnicích. Rychlé řešení obchvatu na jihovýchodě je podle něj nutné kvůli rampám u nemocnice, které mají malou kapacitu. Přibývající počet vozidel je může snadno zahltit.


„Nájezdy u nemocnice jsou nejslabším místem v Třebíči. Proto je potřeba začít na jihovýchodě,“ řekl Deníku zpracovatel generelu, Břetislav Regner z brněnské firmy Adias.


Přípravy pro budoucí výstavbu už začaly. Nyní probíhá takzvané zpracování investičního záměru a jeho ekonomické posouzení. Hotové by mělo být do tří měsíců. „Za předpokladu schválení záměru a v případě bezproblémového průběhu přípravy lze uvažovat se zahájením výstavby kolem roku 2014–15,“ potvrdil Roman Kluzák.

Majitelé pozemků nesouhlasí


Bez problémů se ale plánovaná stavba neobejde. Proti se postavili majitelé pozemků v Průmyslově čtvrti. Dotklo se jich, že zastupitelé rozhodli o trase obchvatu napříč jejich nemovitostmi, aniž by majitelům předtím dali vědět. Své pozemky označili za neprodejné.


Ani to však nakonec nemusí průtah zastavit. „Nesouhlasy vlastníků nemovitostí dotčených výstavbou silnic nejsou ničím neobvyklým. Řeší se konkrétně až po vydání územního rozhodnutí a zpracování dokumentace ke stavebnímu povolení. Pokud nelze dospět s vlastníkem k dohodě, za současně platné legislativy zbývá u veřejně prospěšných staveb jediná možná cesta – vyvlastnění podle zákona,“ popsal Kluzák.


Jinou variantu nehledá ani třebíčská radnice. „Těžko lze jinou trasu najít. Třebíč má problém s vnitroměstskou dopravou, tranzit je zanedbatelný nebo ne příliš významný. Jakékoli trasování, které bude vzdáleno kilometr, půl kilometru od konce zástavby, se z hlediska vnitroměstské dopravy pozitivně neprojeví,“ vysvětlil místostarosta Jan Karas.

Autor: Luděk Mahel

26.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Kováčik.

Výsledek voleb hodnotím velmi špatně, reagoval lídr komunistů na Vysočině

Pálovice.
6

V odlehlých vsích zvítězil Okamura. Moc jiných politiků se tam nehrnulo

Je to úžasný výsledek, který jsme na Vysočině nečekali, říká nová poslankyně ANO

Náměšť nad Oslavou – Do Sněmovny se dostala za hnutí ANO na Vysočině také Monika Oborná, osmadvacetiletá projektová manažerka v zemědělství z Náměště nad Oslavou. Kraj tak má nyní čtyři poslance oproti dřívějším dvěma. Hnutí Andreje Babiše tu získalo 28,63 procent hlasů a převálcovalo dříve dominantní sociální demokracii.

Hodnocení voleb: Zklamání i naděje politiků

Vysočina - Politici a odborníci z Kraje Vysočina komentují výsledky voleb

Lídr TOP 09 na Vysočině se obává ztráty demokracie

Vysočina - Strana TOP 09 se do poslanecké sněmovny dostala takříkajíc s odřenýma ušima.

AKTUALIZOVÁNO

ONLINE: Volby skončily. ANO vítězí i na Vysočině

Vysočina - Volby do Poslanecké sněmovny ČR skončily. Vysočina už není oranžová. Zmodrala a ovládlo ji podobně jako jiné kraje hnutí ANO.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení