„Nový vůz je tichý, má lehké ovládání, určitě je to krok dopředu,“ svěřil se s dojmy po dojetí na konečnou zastávku řidič trolejbusu.
„V novém voze je klimatizace a lednice na nápoje pro řidiče,“ pokýval spokojeně hlavou.

Trolejbus má ale i svá slabší místa. Podle některých šoférů je, obzvláště v noci, špatný přehled o situaci v okolí trolejbusu. Šoférům se také příliš nezamlouvá křeslo pro řidiče v novém voze. Pro mnohé z nich je sedadlo příliš odpružené a také se obtížně nastavuje výška sedadla podle řidiče. Co ale asi šoféry trápí nejvíce, je nízký podvozek trolejbusu. „O vysoké obrubníky při zajíždění do zastávky trolejbus přední částí drhne,“ řekli reportérovi Deníku řidiči.

Školení je povinné

Před první ostrou jízdou po městě musel každý z šoférů projít povinným školením. Bez něj by se řidič za volant nového typu trolejbusu nemohl posadit.

Vůz má podle profesionálů za volantem také lepší zrychlení, jsou jemnější i brzdy. To potvrdili během jízdy i cestující senioři. „Vůz asi musí šoféři zajet,“ komentovali s pochopením občasné prudší přibrzdění vozu v provozu.

„Lidé si nového vozu všímají, několik cestujících za mnou přišlo vůz pochválit,“ pousmál se zkušený šofér.