„Proč to nezapravili, když dělali tu rekonstrukci silnice? Proč nenavazuje asfalt na asfalt?“ Ptal se v pondělí například Tomáš Říha, šofér náklaďáku, který převážel kontejner a odskočil si do bufetu u střítežské zastávky na svačinu. Projíždějící popeláři s kukavozem taky přibrzdili, co to šlo, aby sporné místo přejeli bez problémů.

Co na chybějící kousek asfaltu a ponechané díry říkají krajští silničáři? „Tam není špatně dokončená vozovka nového úseku Třebíč – Střítež. Tam jsme už za hranicí, kde končí jedna stavba a začíná ta následující, což je Střítež – Štěpánovice. Byla zahájena, ale z druhého konce od Štěpánovic,“ uvedl Jiří Lojda z krajského odboru dopravy. Z jeho vyjádření je patrné, že možná sporné místo zůstane tak, jak je, do příštího roku.

„Tento úsek, kde se napojují nivelity obou staveb, se bude dělat příští rok. Bylo to vyrovnáno provizorně, aby tam nebyla díra. Aby tam nebyl velký skok. Že to není úplně komfortní, je pravda, ale dávat nový asfalt na půl roku, když příští rok by se to celé vybouralo, by bylo nehospodárné,“ je přesvědčený Lojda. Dát dva metry asfaltového povrchu a zapravit výmoly jsou tedy zřejmě ne úplně levná záležitost.

„Kdyby se následující stavba (Štěpánovice – Výčapa a dále Výčapy – Třebíč – pozn. red.) zahajovala za dva, tři roky, místo by se opravilo ještě teď. Musím připomenout, že jde o úsek ve Stříteži, už v obci, kde je nutné zpomalit. Proto by mělo být v pořádku, že se jede 30 kilometrů v hodině,“ stojí si za svým Jiří Lojda.

Příští týden bude podle jeho slov kontrolní den a silničáři tento podnět ještě vyhodnotí. „Zkontrolujeme, posoudíme, zda jde o dopravní závadu. Pak ji odstraníme. Pokud to vyhodnotíme, že je to jen nekomfortní pro jízdu, pak to zůstane jako přechodný stav,“ dodal.