Třiačtyřicetiletou řidičku malého chevroletu tu před dvěma měsíci čelně smetl mladý řidič dodávky, který jel víc než stovkou.

Tehdy se na webu Deníku rozpoutala vášnivá diskuze čtenářů i rodiny řidičky, zda v místě nesnížit rychlost z 90 na 70 kilometrů v hodině.

Majitelem komunikace je ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Ředitelka jeho jihlavské správy Marie Tesařová na námitku reagovala: „My jsme ta poslední instance, která tohle řeší. Je to spíše věcí dopravní policie. Podle mého názoru tam normální a soudný člověk jede maximálně devadesát. Je to tam docela úzké, vlevo koleje, vpravo svah a skála, plná čára a zatáčky, byť následuje rovinka. Ale s horizontem. Přesto vím, že někteří výtečníci tam jezdí hodně nespoutaně.“ A dodala, že silnice splňuje parametry pro jízdu rychlostí 90 kilometrů v hodině.

70? Alibismus

Deník se tedy zeptal vedoucího třebíčského dopravního inspektorátu Petra Dobeše, co on míní o myšlence osadit úsek dopravními značkami s omezením rychlosti. V podstatě zopakoval slova Marie Tesařové z ŘSD:

„Myslím, že dát tam sedmdesátku, by byl z naší strany svým způsobem alibismus. Není tam výjezd z žádné obce, plná čára, zatáčky před a za rovinkou. To bychom museli dát sedmdesátku na další tisíce míst v okrese. Nevím, jestli by nám řidiči poděkovali.“ Podle něj člověk s průměrným uvažováním tudy nejede rychleji, než stanoví vyhláška. Jde o pár jedinců, které by ani snížená rychlost neodradila od „psích kusů“.

Jeden z diskutujících čtenářů namítl, že by nebylo od věci úsek osadit stacionárním silničním radarem. „Zařízení se využívá v obcích, mimo ně ne,“ konstatoval Dobeš.

Loni se tam stala dle policejních statistik z důvodu překročení rychlosti pouze zmiňovaná havárie. „Nevylučuji, že se na to ještě s dopravním inženýrem nepodíváme. V tuto chvíli opravdu mohu říct pouze jedno. Místo není zcela ideální, ale do devadesátky se tam dá jet bezpečně,“ uzavřel vedoucí třebíčského dopravního inspektorátu Policie ČR Petr Dobeš.