Tam je ale další problém. Není kde pořádně zaparkovat, do toho sanitky křižují sem a tam, sídlí zde totiž zdravotnická přepravní služba. Byť je tu dvousměrný provoz, auta zaparkovaná bez ladu a skladu po obou stranách vozovky brání průjezdnosti. Co s tím? Je lék i na tohle?

Nejhorší silnice ve střední Evropě
„My ulicí Sokolskou nemocné lidi, kteří mají bolesti, vůbec nevozíme. Protože to je nejhorší silnice ve střední Evropě, viděl jsem už ledacos, ale tohle fakt ne,“ zdůraznil majitel sanitek Václav Hrdý. A dodal, že jeho řidiči prostě objedou půlku města, aby mohli vjet do Sadů z druhé strany, od Zeleniny.
„Podotýkám, že není nic výjimečného, když vykonáme i dvě stě jízd za den,“ podtrhl Hrdý.

„K té Sokolské mohu říci pouze tolik, že projekt je hotový čtyři roky včetně majetkoprávního vypořádání. Peníze na opravu se hledají, je to věc tvorby městského rozpočtu,“ uvedl šéf odboru strategického rozvoje a investic budějovické radnice Josef Macháček.

A co nešťastný parčík u polikliniky? I na ten je projekt hotový. Žádost o dotaci, která by pokryla část výdajů víc než desetimilionové investice, je podaná a podle Macháčkových slov se v červenci Budějovičtí dozvědí, zda uspěli.
Mělo by vzniknout okolo třiceti míst kolmého parkování plus dvě pro vozíčkáře naproti Střední škole řemesel a služeb.

Její ředitel Jaroslav Doležal tento krok vítá, má ale výhradu. Byl by radši, kdyby šířka silnice nebyla plánovaných šest, ale osm metrů. Tedy aby se při zemních pracích sáhlo ještě o něco více do stávající zeleně. Míní, že by lokalita byla průjezdnější a přijatelnější pro lidi s postižením, kteří jsou nuceni manipulovat s vozíkem.

Projekt hodnotili odborníci na dopravu včetně dopravního inženýra a shodli se, že navrhovaná varianta šířky silnice je dostačující. Podle nich je rozhodující umravněná doprava, kdy auta disciplinovaně obsadí určená stání a nebudou tak chaoticky zasahovat do provozu.

Vzniknou též nové chodníky, zpevněné cesty v parku včetně lepšího posezení.
Kdy? Pokud v létě přijdou dotační peníze, proběhne výběrové řízení na zhotovitele. Reálná je tedy za těchto podmínek první polovina příštího roku.