Jak informoval ředitel Petr Mayer spolu s manažerkou kvality Marií Veselou, auditor britské společnosti se s prostředím nemocnice seznámil již na přelomu října a listopadu. Středem jeho zájmu bylo vedení nemocnice, celkový provoz, navštívil laboratoře, chirurgii a internu. „Současně probíhá i náš vnitřní audit. Zbývá ještě dopracovat jednotlivé úkoly,“ sdělila Veselá.

Samotný certifikační audit je naplánován na pátý až osmý prosinec. Systém řízení jakosti by pak měl klást důraz nejen na poskytované služby, ale mimo jiné i na motivaci zaměstnanců a jejich podporu kvality služeb.

„V podstatě jde o systém řízení, který zavádí pořádek do jakékoliv organizace. Kvalita se všude musí zvyšovat, nelze se zastavit. V oblastech, kde se případně stoprocentní kvality dosáhne, je nutné ji hlídat a zaměřit se na další obory,“ objasnilo vedení nemocnice.

ISO normy vycházejí ze zkušeností s lidmi a jejich chováním. Jasné stanovení povinností jednotlivých zaměstnanců, pravomocí k samostatnému rozhodování a souvisejících odpovědností zamezuje případnému alibismu. Zavedením systému se má zabránit opakování problémů a zbytečným ztrátám a naopak spustit proces stabilního rozvoje společnosti. První normy ISO byly vydány v roce 1987, na mezinárodní úrovni jsou po rozsáhlé revizi v roce 2000.