S Hummery H1 i H2 jsme se na těchto stránkách již v minulosti seznámili. Dnes je řada na H3, nejmenším a také nejcivilnějším typu řady. Hummer H3 byl vyvinut tak, aby mohl konkurovat běžným off-roadům. Především se u Hummeru H3 zmenšily rozměry, které jsou srovnatelné s ostatními konkurenty ve své třídě. Jeho předchůdci tvořili svojí velikostí kategorii sami pro sebe. Zatímco skalní příznivci Hummerů ohrnují nad „trojkou" nos, objevilo se mnoho těch, kteří tuto třetí a nejmenší verzi ocení. Jsou to hlavně ti, kterým vzhled Hummerů učaroval, ale z pochopitelných důvodů si nemohou pořídit H1 nebo H2. Přitom H3 nabízí image značky, slušné terénní vlastnosti, běžné rozměry karoserie, a to vše za přijatelnou cenu, což u ojetých vozů platí dvojnásob.

Hummer H3 ze začal vyrábět v závodech General Motors v roce 2005 modelovým rokem 2006. Jeho výroba byla ukončena v roce 2010. H3 poháněl trochu netradiční benzínový řadový pětiválec s obsahem 3.5 a 3.7 litrů, nebo klasický osmiválec 5.3 litrů. Na výběr byla automatická nebo manuální pětistupňová převodovka.

Také na Třebíčsku jezdí několik těchto atraktivních offroadů ze zámoří. Ten, se kterým se dnes seznámíme na fotografiích, byl vyroben v roce 2010. Je tedy jedním z úplně posledních vyrobených Humerrů H3. Jeho kola pohání řadový zážehový pětiválec Vortec o obsahu 3.7 litrů, který je spojen s automatickou převodovkou. Při bližším seznámení zjistíme, že Hummer H3 si na nic nehraje. Z každé části vozu a z každého detailu je zřejmé, k jakému účelu byl zkonstruován. Přívlastky, které lze použít, jsou robustní, silný, bezpečný, nenáročný a neokoukaný. H3 si samozřejmě nekoupí řidiči vyžadující nadměrný komfort a výbavu, ale především ti, kteří chtějí výkonného pracanta s neokoukanou image. A právě to jsou trumfy, které nejmladší z rodu Hummerů nabízí.

JAN KOTLÍK