Co s tím? Kdy se bude několikrát odkládaná rekonstrukce této části velmi frekventované výpadovky z Třebíče na dálnici D1 konečně dělat? V kuloárech se mluví o roce 2021. To ovšem mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová svým vyjádřením nepotvrdila. „V současné době není rozhodnuto o financování, proto nelze sdělit termín realizace,“ uvedla. Podle jejích slov  bylo požádáno o vydání územního rozhodnutí, tedy o umístění stavby do krajiny. Připravuje se vše potřebné pro stavební povolení.

Jan Helan, Chlístov, 8. prosince 2019, 3900 g, 52 cm
Podívejte se na další miminka narozená na Třebíčsku

Třebíčskými komunálními politiky je krajská silnice II/360 od Třebíče po Velké Meziříčí, tedy včetně zmíněného úseku od Trnavy směr křižovatka u Náramče, vnímaná jako trasa nejvyššího významu. „Zmíněný rozbitý úsek je nejpomalejší místo silnice, jež má coby výpadovka na D1 zásadní význam i pro Třebíč. Je proto nutné, aby zástupci našeho města apelovali na dotčené orgány kraje, aby rekonstrukci nejproblematičtějšího úseku prosazovali jako zásadní investiční prioritu,“ řekl třebíčský zastupitel Jakub John. Stejný apel stojí v usnesení Výboru pro páteřní dopravní infrastrukturu, který pracuje při zastupitelstvu Třebíče. Usnesení se projednávalo minulý čtvrtek 12. prosince na zasedání zastupitelů.

Třebíčský starosta Pavel Pacal je zároveň náměstek hejtmana. Uvedl, že od nástupu do své funkce na hejtmanství dělá vše proto, aby se doba rekonstrukce problematické části výpadovky na D1 od Trnavy k náramečské křižovatce přiblížila.

Příští rok se bude na téže krajské silnici mezi Třebíčí a Velkým Meziříčím rekonstruovat dvoukilometrový úsek Oslavička – Rudíkov.  Součástí stavby bude demolice původního a výstavba nového mostu přes železniční trať 252 Studenec – Křižanov.