Preventivním opatřením ke snížení zátěže mělo být zúžení počtu jízdních pruhů ze tří na dva. Tak se také stalo. Jenže spolu s novým značením jízdních pruhů se na mostě nenápadně změnila i značka omezující tonáž vozidel. Ještě v lednu tam visel zákaz vjezdu vozidel o hmotnosti vyšší jak 13 tun. S úpravou jízdních pruhů se na značce objevilo 19 tun.
Místní lidé se diví. „Jak se to mohlo stát? Z většího omezení zpátky na vyšší tonáž? To vůbec nechápu,“ ukazuje na značku jeden z místních řidičů, který redakci Deníku na změnu upozornil.
O změně nevěděl ani starosta Třebíče Pavel Pacal. Vysvětlení obdržel na počátku týdne od Krajské správy a údržby silnic. Stručně řečeno, pomohlo svedení dopravy ke středu mostu.
Zákazová značka se 13 tunami byla na mostě do chvíle, kdy se jezdilo i po okrajích mostu. „Okraje jsou nejvíc zatěžované. Když se doprava koncentruje do středu, tonáž může být větší,“ sdělil Pavel Pacal.
Stejné vysvětlení jinými slovy zopakovala i mluvčí Kraje Vysočina Jitka Svatošová. „Byly provedeny úpravy, které umožňují dočasně provozovat most s uvedenou normální zatížitelností 19 tun. Zúžením dopravy ze tří do dvou pruhů je jednak sníženo celkové zatížení na mostě a jednak je vyloučena doprava z poškozených krajních nosníků, které jsou rozhodující pro stav mostu a jeho zatížitelnost,“ řekla.
Most nyní mohou přejíždět i řidiči autobusů. Značka do 13 tun by je omezovala, plný autobus s cestujícími váží až 18 tun. Tenhle fakt při změně značení zřejmě také sehrál svoji roli.