Práce na první etapě mezi Náměští nad Oslavou a Krahulovem začnou v polovině července. Hotovo by mělo být do konce října.

Právě v první etapě dojde také na práce na třebíčském nádraží. „Bude vybudováno nové ostrovní nástupiště s délkou dvě stě dvacet metrů a s podchodem. Kromě kolejových úprav bude provedena i rekonstrukce technologických zařízení, informačního systému pro cestující a dalších souvisejících věcí, tak aby se stala Třebíč plnohodnotnou moderní železniční stanicí," popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

V rámci revitalizace dojde také na opravy zastávek v třebíčské Borovině a ve Vladislavi. Oprava trati by měla rovněž snížit dojezdové časy vlaků. Mezi Zastávkou u Brna a Okříškami projede rychlík o čtyři a půl minuty rychleji a v opačném směru dokonce o 13 a půl minuty. Druhá etapa mezi Náměští nad Oslavou a Zastávkou u Brna je v plánu na první polovinu příštího roku od 1. března do 30. června. Následovat by měla také modernizace úseku Brno Zastávka.

„S ní počítáme až v letech 2018 2019 z důvodu majetkoprávních komplikací a neustálého napadání procesního řízení přípravy stav-by ze strany občanského sdružení Voda z Tetčic," vysvětlil Illiaš.

Výstavba nového ostrovního nástupiště s podchodem by nemusela být posledním krokem v modernizaci třebíčského nádraží. Na řadu by měla přijít také nádražní budova. „Rádi by-chom z železniční budovy na nádraží v Třebíči uděla- li vzorový projekt rekonstrukce. Budova by měla zůstat ve stávajících výměrách s tím, že přístavba z 50. let s rovnou střechou bude stržena a na jejím místě bude postavena moderní část se všemi službami, které patří k 21. století," sdělil vedoucí třebíčského odboru dopravy Aleš Kratina s tím, že je velká šance, aby se s rekonstrukcí začalo příští rok.