„Tento způsob kontaktu využívají klienti, kteří nemohou zavolat či jim není blízký kontakt po telefonu. Odpověď linky důvěry je zasílána do 48 hodin,“ přiblížila Vanda Vymazalová z třebíčského sdružení STŘED, které linku důvěry provozuje.


Přestože e-mailové poradenství funguje společně s linkou už dva roky, lidé je na rozdíl od hovorů tolik nevyužívají.


„I když se počty telefonních kontaktů Linky důvěry STŘED blíží počtům hovorů na jiných krajských linkách důvěry, internetové poradenství pomocí emailu se lidé z Vysočiny využívat teprve učí,“ přiznala Vymazalová.


Linka důvěry v Třebíči nedávno vkročila do svého třetího roku fungování. Na telefonních číslech 775 22 33 11 a 568 44 33 11 se vyškolení konzultanti věnují všem, kteří hledají cestu ven z obtížných životních situací, potřebují si promluvit či svěřit se se svými těžkostmi.


Někteří volajicí žádají také o kontakty na odborníky z psychosociální oblasti či o pomoc při orientaci, na koho je dobré se s konkrétními problémy obrátit.
Linka důvěry STŘED pracuje denně od 8 do 22 hodin včetně víkendů a svátků.


Mezi nejčastější témata, se kterými lidé linku důvěry kontaktují, patří problémy v partnerských vztazích, rozvody a rozchody, těžkosti související se zdravotním či psychickým onemocněním, domácí násilí, osamělost, problémy spojené s užíváním alkoholu nebo bytová a finanční tíseň.


„Mezi výhody kontaktu s linkou důvěry patří zajištění anonymity a snadná dostupnost. Na linku důvěry mohou zavolat i lidé v akutních krizových situacích, například pokud je trápí sebevražedné myšlenky. Linka důvěry je k dispozici také volajícím postiženým živelnými katastrofami, aktuálně lidem zasaženým povodněmi,“ řekla Vymazalová.