Má být dokončena do března příštího roku, ponese název Bílá kniha o obraně a ponese zásadní informace o případných budoucích přesunech či změnách užívaných typů vojenské techniky. „Na úrovni základen se neví nic. Cvičné proudové letouny L-39 Albatros dosluhují. Jaká technika je nahradí, či vůbec nějaká, lidi na letišti netuší a jsou z toho nervózní. Bojové vrtulníky Mi-24/35 patrně ještě nějaký ten pátek fungovat budou. Zda se sem přesunou transportní vrtulníky Mi-17 z Přerova a v rámci úspor tam skončí provoz, zda zanikne letiště Kbely a dopravní letadla odputují jinam, třeba do Náměště, jsou otázky, na jejichž odpovědi vojáci čekají,“ naznačil zdroj blízký vojenskému letišti u Náměště.


Technickou životnost náměšťských letounů upřesnil Jiří Celetka z tiskové a informační služby ministerstva obrany: „Provozní doba L-39 Albatros vyprší v průběhu roků 2012 až 2020. V případě vrtulníků Mi-24/35 k tomu dojde v rozmezí let 2011 až 2029. Nejdelší dobu mají modernizované vrtulníky Mi-17, a to až do roku 2030.“ A důrazně připomenul, že dokud nebude zveřejněn text Bílé knihy o obraně, je nevhodné o těchto a podobných otázkách jakkoli spekulovat.


Nový ministr obrany Vondra zdůraznil, že Česká armáda potřebuje jasnou vizi.


Z minulosti si s sebou tento rezort vleče nekoncepční nákupy obrovsky drahé techniky. Vondra na březen avizuje jasné plány do budoucna. A že se bude šetřit, se dá očekávat. Na letišti Sedlec – Vícenice tak jsou lidi, kteří zvažují odchod z armády. Pokud armádní řady opustí letos, budou mít výslužné měsíčně vyšší o tisíce korun, než pokud by tento krok učinili příští rok. Na vojenském letišti Sedlec – Vícenice aktuálně pracuje okolo 850 lidí včetně civilních zaměstnanců. Po revoluci prošlo nákladnou rekonstrukcí – některé zdroje uvádějí za tři miliardy, jiné za bezmála šest miliard korun. Je domovskou základnou desítky cvičných L-39 Albatros a čtyřiadvaceti bitevních vrtulníků Mi-24/35, které sem před dvěma lety přesídlily z Přerova.