„Uzavírka mostu nastane 12. května a potrvá do 31. října. Vybudována bude nová část mostu nad železniční tratí a nad komunikací vedoucí do První brněnské strojírny. Starý most bude snesen a nahrazen mostem novým,“ popsal starosta Třebíče Pavel Pacal.

Objízdné trasy jsou zatím navržené. Pokud se nezmění, pojedou nákladní automobily po Bráfově a Sportovní směrem na Vladislav, odtud přes Číměř na Hrotovice a Jaroměřice nad Rokytnou. Řidiči osobních aut budou zavřený most objíždět po Znojemské. Autobusy MAD také. Modré linkové autobusy ale nepodjedou pod viaduktem u železničního nádraží. Objízdná trasa je pro ně naplánována po ulici Sokolská, Sv. Čecha, Křížkovského, Březinova, Kosmákova a Hrotovická. Opačným směrem pojedou stejně až na ulici Sv. Čecha, pokračovat budou ulicí Janouškovou k viaduktu, odtud dolů nebo na terminál u vlakového nádraží.

„Je připravena řada dopravních opatření. V místech, kde budou projíždět autobusy, bude zákaz zastavení po obou stranách, aby se autobusy mohly vyhnout. Omezena bude rychlost i ve Sportovní ulici,“ zmínil starosta.

Výběrové řízení na firmu, která bude most opravovat se teprve uskuteční. Krajská správ a údržba silnic bude zhotovitele vybírat společně s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), kterému patří přilehlé nájezdové rampy a protihlukové stěny u nemocnice. I ty je potřeba opravit. „Opravou projde i přilehlá protihluková stěna a polovina nájezdových ramp ve vlastnictví ŘSD, Správa železniční dopravní cesty má na dobu rekonstrukce mostu plánovanou údržbu kolejové cesty,“ informoval hejtman Kraje Vysočina Jiří Běhounek s tím, že odhadované náklady stavby jsou 40 miliónů korun.

Most a rampy u třebíčské nemocnice před 23 lety stavěl stát. Podle odborníků byla tehdy zvolena špatná technologie. Použily se prefabrikáty s ocelovými lany bez izolace. Do nosníků zatékalo a výsledkem je nynější havarijní stav mostu.
Nový most má mít stejné parametry jako stávající přemostění. Novou konstrukci bude tvořit předpjatá betonová monolitická deska.