Deník se dotázal místostarosty Pavla Janaty, který má v gesci dopravu, proč se muselo kopat do naprosto nově položené vrstvy. „Přiznám se, že o tom nevím, ale nejspíše tam začali dělat zpomalovací prahy,“ vysvětlil Janata.

O těch místostarosta mluvil již při slavnostním představení nového mostu minulý pátek. Tyto prahy, řidiči nazývané spíše jako retardéry, však nebyly součástí zakázky na most. Na původním mostu byly retardéry také, a to v podobě žlutých plastových polštářů. „Tyto nové prahy budou ale udělány stavebně. Už nebudou takové, na jaké byli řidiči zvyklí dříve,“ objasnil Janata otázku, proč je jáma tak hluboká.

Auta kvůli tomuto omezení objíždějí jámu širokým obloukem. Levými koly dokonce vyjíždějí mimo vozovku, kvůli čemuž museli dělníci upravit krajnici. Ta v daném místě ještě o víkendu byla poměrně úzká a sypká, nyní je rozšířená a zhutněná. Podobný výkop se připravuje i na druhé straně, směrem na Podklášteří. Svědčí o tom rýhy vymezující budoucí rozměr jámy a také bagr, který stojí hned u takto narýsovaného obdélníku.

Přes Poušov se nedalo projet od listopadu 2022, kdy byl kvůli havarijnímu stavu uzavřen původní Baileyho most. Nový most za dvacet milionů korun byl otevřen v sobotu 15. června tohoto roku v podvečer.

Fotogalerie: U nového mostu v Třebíči-Poušově se ve směru na Borovinu objevila velká díra.