„Úplná uzavírka je naplánovaná od 1. dubna,“ uvedla krajská mluvčí Jitka Svatošová. Uzavírka potrvá půl roku. Do dubna je však potřeba připravit podmínky. Silnice se totiž bude rozšiřovat na devět a půl metru. Podle informací Deníku se tudíž chystá například kácení zhruba tří stovek stromů v lesním úseku. To se musí stihnout do konce března v době vegetačního klidu. Lze proto předpokládat, že se řidiči v tomto období setkají s dělníky, kteří se budou kvůli těžbě pohybovat v těsné blízkosti vozovky.

Na opravované trase se nachází i pomník a Boží muka. Obojí bude nutné posunout dál od vozovky, a tak nastane bezesporu zajímavé stěhování.

Most je v dobrém stavu

Most nad kolejemi u železniční stanice Rudíkov se bude bourat při úplné výluce na trati. Mimochodem mostní konstrukce nevypadá, že by byla ve špatném stavu. Je na ní dokonce cedule, že se poslední oprava dělala v roce 2002. Proč tedy půjde k zemi? „Ano, most je v dobrém stavu. Ale kapacitně nevyhovuje, je moc úzký. Protože se bude celý rekonstruovaný úsek silnice rozšiřovat, nezbývá, než most zbourat a postavit nový širší,“ vysvětlila krajská mluvčí Eva Neuwirthová.

Úsekem projede zhruba pět tisíc vozidel denně včetně mnoha kamionů. Objízdné trasy zatím určeny nejsou. Řidiči se je včas dozvědí. Lze předpokládat, že těžká auta budou mít jinou trasu než menší vozidla.

Rekonstrukce se konkrétně dotkne úseku od výjezdu z Rudíkova po už zrekonstruovaný úsek u Oslavičky. Bude to stát 116 milionů korun s daní.

Kdy zmizí skokánky?

Kdy se bude předělávat opačný směr, tedy část silnice u křižovatky na Nárameč se „skokánky“ na nerovné a rozbité silnici, zatím není jasné. Stavba se připravuje. Brzdí ji i spor mezi krajem a obcí Rudíkov, která žádá, aby v jejím katastru bylo lépe vyřešené bezpečné přecházení chodců přes velmi frekventovanou silnici. Lidé z vesnice a tamní školáci totiž mají i za silnicí mnoho aktivit a podle starosty Zdeňka Součka hrozí, že když nebude pořádný přechod, snížená rychlost, případně podchod, může dojít ke smrtelné dopravní nehodě.