„Již proběhlo prvotní jednání s krajem a VDV se nám líbí, takže se rozhodně připojíme," řekl například lidovecký místostarosta Havlíčkova Brodu Čeněk Jůzl.

„VDV od začátku připravujeme nejen jako integraci linkové a drážní dopravy, ale současně jednáme i s městy provozujícími městskou hromadnou dopravu. Představili jsme jim připravovaný tarif Kraje Vysočina a diskutovali nad parametry a kompatibilitou odbavovacích zařízení," uvedl za krajský úřad Pavel Bartoš, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti. Pavel Bartoš také podotkl, že pokud se město rozhodne svoji MHD do tarifu VDV integrovat, chystaný systém to umožní.

O napojení trolejbusových a městských autobusových linek na VDV rozhodně uvažuje například Jihlava, kde MHD ročně přepraví kolem patnácti milionů cestujících. To je mimochodem v podstatě shodný počet lidí, kolik jich za rok přepraví všechny regionální autobusové linky na celé Vysočině. „Podle dosavadních výstupů jednání s městem je integrace jihlavské MHD plánovaná," potvrdil Pavel Bartoš. Například pro držitele Jihlavské karty by to pak znamenalo, že se na tuto kartu po městě budou moci dopravovat kupříkladu i vlaky nebo si z elektronické peněženky zaplatí jízdu třeba z Jihlavy do Humpolce.

„Pro nás je možnost napojení městské dopravy na VDV vynikající zpráva," prohlásil Michal Šmarda (ČSSD), starosta Nového Města na Žďársku. O připojení své MHD k VDV již uvažují rovněž v Třebíči, ve Velkém Meziříčí a dále o tomtéž přemítají také ve Žďáře nad Sázavou, v Bystřici na Žďársku i v Pelhřimově. VDV by měla začít fungovat nejpozději do tří let.