V posledních letech je pravidlem, že Vladislav je tradiční místo dopravních komplikací. Opravuje se tam na vozovce stále něco a semafory by si mohli dát snad už i do obecního znaku.

„Máme toho plné zuby, stejně jako řidiči. Byli bychom nejraději, kdyby stát místo milionů, které utrácí za nikdy nekončící rekonstrukce, začal regulérně plánovat obchvat,“ okomentoval situaci vladislavský starosta Jan Havlena.

Nyní svitla naděje. Unijní úředníci poslali do České republiky novou, „měkčí“ metodiku, podle které se má počítat ekonomičnost silničních staveb. V minulosti u obchvatu Vladislavi nevycházela, když se přepočítávalo podle starých pravidel.

Výpočet podle nové metodiky musí zadat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), do jehož správy silnice I/23 patří. Kdy se o tomto kroku chystá rozhodovat? A kudy má obchvat podle poslední verze vést?


Více si přečtěte ve středečním Třebíčském deníku.