Na druhém místě skončil Kaufland, třetí pozici s velkým odstupem obsadila bývalá Delvita, dnes již Billa u hlavní pošty. Špatně si nevedl ani Hyperalbert v nové nákupní zóně. Ač provoz odstartoval zároveň s anketou, hlasy čtenářů jej vynesly na čtvrté místo.


A co zaručilo vítězství právě Intersparu? Odpovědi oslovených zákazníků jsou jasné. Široký sortiment, parkoviště, kde bez problémů najdou místo a příjemný vzhled hypermarketu. „Na pohled je Interspar rozhodně nejlepší,“ konstatoval například Milan Papírník.


Obchodem číslo jedna je Interspar i u Evy Volfové. Kdyby všechny třebíčské markety stály v jediné ulici, zamíří prý právě do jeho dveří. „Nechodím tam každý den, bydlím na druhém konci města. Ale pro čerstvý salát a salámy si ráda jednou týdně zajedu, stejně tak pro chleba. Tolik druhů pečiva jinde nemají,“ chválí Volfová svého favorita.


Interspar by ovšem vavříny nezískal, kdyby jediným kritériem hodnocení byly ceny zboží. Jako nejlevnější se lidem jeví Kaufland. „Stále drží nejnižší ceny. Na běžný nákup se proto vydávám do Kauflandu, a pro ty vychytávky, jak říkám, do Intersparu,“ dodává Eva Volfová.


Na úplně opačný konec žebříčku se v anketě Deníku propadly dva markety. O poslední místo se dělí Billa v městské čtvrti Hájek a Lidl v sousedství vítěze.
Ivo Mezlíkovi, vedoucímu diskontní prodejny Lidl, to nebere úsměv ze rtů. „Záleží jen na zákaznících, jaký obchod si vyberou. U nás je v každém případě jejich nárůst a nezměnilo se to ani po otevření Hyperalbertu,“ vyjádřil se.


Kromě jmenovaných šesti marketů mají nejen třebíčští zákazníci na výběr z dalších tří. Penny marketu, Sparu a letos otevřeného Plusu. V anketě obstály jen o málo lépe než dva úplně poražené.