V předložené studii, kterou vypracovala firma Profi Jihlava, jsou zakresleny čtyři varianty silnic vyhýbající se Okříškám:

 

Červená – nejkratší obchvat v délce 2,7 kilometrů, v hodnotě přes 150 milionu korun. Nevýhdou je blízkost stávající zástavby, technická náročnost a málo komfortní trasa. Výhodou je okamžité zlepšení dopravy.

 

 

Modrá – obchvat Okříšek i Krahulova, délka 7,6 kilometrů, jedná se o nejdelší trasu s protihlukovými opatřeními v hodnotě skoro 300 miliónů korun. Výhodou je realizace po úsecích.

 

 

Hnědá – úplně nová šestikilometrová silniční trasa, která je nejkratší a vedená mimo městys. Je nejkomfortnější, ale technicky a pozemkově náročná. Finančně vychází na 234 milionů korun.

 

 

Zelená – snaží se nejvíce využít stávajících silnic nižších tříd v délce šest a půl kilometru a hodnotě 216 milionů korun.

 

Ostatní návrhy:

Součástí návrhu je černě vyznačená trasa rekonstrukce silnice II/405 mezi obcemi Zašovice a Okříšky.

Oranžová trasa je podle územního plánu Okříšek, a to je průtah městysem. Kraj tuto variantu považuje za hodně problematickou vzhledem k pozdějšímu nutnému vyvlastnění domů ve stávající zástavbě, dále jsou zde neúměrné nároky na protihluková opatření a především neřeší celkovou dopravní zátěž Okříšek.