Měl dříve tvrdit, že jednal s firmami na trase obchvatu. Zástupci firem ale ve čtvrtek přišli zastupitelům říct, že o ničem takovém nevědí.
Na usvědčující slova jednatelů firem reagoval člen zastupitelstva Daneš Burket (ODS): „Honzo, byl jsi usvědčen ze lži. Měl by ses k tomu nějak postavit.“
„To jsou silná slova, která by zde zaznívat neměla. Svědčí to o úrovni toho, kdo vystupuje,“ snažil se bránit Karas.


Opoziční zastupitelka Marie Rynešová (HZNR) pak vyzvala lidoveckého místostarostu Karase k odstoupení. O odvolání se ale nehlasovalo.
Poprask vznikl kvůli jihovýchodní trase plánovaného obchvatu Třebíče, která má vést přes areál firmy Uniplet. Zastupitelstvo v září schválilo změnu územního plánu, kde je už budoucí silnice nově vyznačena.


V této souvislosti prosazoval Jan Karas odkoupení haly Unipletu. Město by za tuto nemovitost zaplatilo desítky milionů korun. Kvůli obchvatu by ovšem bylo nutno vykoupit do majetku města i objekty jiných vlastníků, které se na trase obchvatu nacházejí. Na zářijovém zastupitelstvu informoval lidovecký místostarosta Karas své kolegy a třebíčskou veřejnost o tom, že s Unipletem a ostatními vlastníky nemovitostí v dané lokalitě již hovořil a věc je tedy projednána.


Byli jste nepravdivě informováni


Avšak ve skutečnosti není. Zástupci čtyř firem napsali členům zastupitelstva dopis, ve kterém sdělují, že svoje nemovitosti neprodají a že Karas s nimi řádně nejednal. V dopise se mimo jiné píše: „Na zastupitelstvu, které projednávalo odkup haly Unipletu, jste byli nepravdivě informováni o tom, že vše je projednáno a odsouhlaseno.“


Jednatelé firem Kovo-Šrot, MD Centrum, Pozemstav a Inapa přišli ve čtvrtek na zasedání zastupitelstva. Z jejich vystoupení vyplynulo, že s první z těchto čtyř firem Karas vůbec nikdy nejednal. Další dvě kontaktoval až koncem října a začátkem listopadu, tedy několik týdnů poté, co před třebíčskou veřejností prohlásil, že s nimi mluvil. Pouze se zástupci firmy Inapa se Karas k jednání několikrát sešel, ovšem vždy prý odmítal ukázat usnesení rady nebo zastupitelstva. Rovněž se zdráhal pořídit ze schůzek zápis.


Problémy s obchvatem se v Třebíči vlečou několik let. Vlnu odporu vzedmula v roce 2001 kontroverzní beseda představitelů města s občany. I přes petice a protesty veřejnosti prosadila radniční koalice ve volebním období 2002 až 2006 změnu územního plánu. Původní verze jihozápadní části obchvatu s přemostěním továrny Bopo byla nahrazenou trasou přes Libušino údolí. Aby stát stavbu okruhu zaplatil, musí být v územním plánu kompletně připraven.

IVAN PŘIBÍK

ROZHOVOR S JANEM KARASEM SI PŘEČTĚTE V SOBOTNÍM VYDÁNÍ TŘEBÍČSKÉHO DENÍKU.

DALŠÍ ČLÁNEK Z POSLEDNÍHO TŘEBÍČSKÉHO ZASTUPITESTVA SI PŘEČTĚTE ZDE.