Jediné úpravy, kterých se možná řidiči dočkají, budou v podobě „překreslení" čar na průtahu městem.

Už letos mělo město začít s přestavbou křižovatky ve Velkomeziříčské ulici u Atomu, kde bylo v plánu rozšíření křižovatky o odbočovací pruh ve směru Jelínkova . Podle vedoucího odboru dopravy třebíčské radnice Aleše Kratiny jsou zbrzděny přípravy stavebního řízení. „Došlo k tomu, že je tam více účastníků řízení, než jsme původně očekávali. Tudíž se vše časově prodlužuje. Předpokládaná doba realizace by vyšla na závěr podzimu, což by práce mohlo protáhnout do zimy. Proto bude vhodnější je přesunout až na duben dalšího roku," vysvětlil Kratina.

Město mělo na křižovatku u Atomu vyčleněno kolem 2,4 milionu korun. Ty podle Kratiny budou letos využity na opravy chodníků ve městě, konkrétně 1,7 mil. korun je v plánu využít na výstavbu chodníků v nové ulici Horácká (pod odbočkou na Sokolí), kde se měly opravovat chodníky už loni. I zbytek peněz bude použit na chodníky.

Začátkem roku město slibovalo úpravy křižovatky před hlavní poštou. V plánu bylo posunout přechody pro chodce a zbudovat ostrůvky. Už v květnu měla být křižovatka zavřená. Proč se nic neděje a z plánů nakonec sešlo?

„Důvodem pro nutný odklad je skutečnost, že se v prostoru pod křižovatkou objevily komplikace v inženýrských sítích, o kterých se nevědělo. Je to vodovodní řad a odlehčovací kanalizační komora z 30. let minulého století a z ní ústící odlehčovací stoka. Tyto objekty si žádají kompletní rekonstrukci. Objevily se také připomínky účastníků stavebního řízení k dopravnímu řešení křižovatky, které celou věc komplikují," objasnil mluvčí radnice Ivan Přibík.

Na přestavbu křižovatky dojde pravděpodobně za rok. Suma 1,2 milionu korun vyčleněná na ni a na Soukenickou ulici se podle radního Pavla Svobody prakticky celá „rozplyne" v úpravách Soukenické ulice.

„Je tam třeba řešit daleko více věcí proti původnímu plánu, kvůli potížím s kanalizací," zmínil Svoboda.

Nakonec jedinou úpravou, která by se mohla v létě dotknout dopravy přes město, je ta, která má za cíl zvýšit propustnost průtahu městem na silnici I/23. Radní mají na stole studii.

Zabývat se jí budou společně s krajským Ředitelstvím silnic a dálnic v nejbližších dnech. Vesměs jde o změny dopravního značení, rozšíření silnice v některých místech a vybudování ostrůvků. „Tato studie je sice minimalistická, přesto podle výpočtů zkrátí kolony o padesát procent," nastínil vedoucí odboru dopravy třebíčské radnice.

Proti původní rozšířené studii, minimalistická studie nezahrnuje nákladnější úpravy například lávku pro pěší na Masarykově náměstí, ta by akci prodražovala. A jaké změny jsou v plánu?

Podle navržených úprav by měly od křižovatky autobusového nádraží až po křižovatku s Nádražní ulicí vést dva průběžné přímé jízdní pruhy vpravo, čímž se doprava v pravém jízdním pruhu rozvrství.

Dále by mělo dojít také na tři menší stavební úpravy vybudování rozšíření odbočovacího pásu u evangelického kostela na Bráfově ulici, posunutí ostrůvku na křižovatce na Komenského náměstí pod křižovatku před budovou autobusového nádraží (přechod pro chodce bude přes ostrůvek) a posunutí přechodu pro chodce na Sucheniově ulici v kopci do Boroviny pod křižovatkou (přechod bude posunut až nad křižovatku a povede přes ostrůvek, který tam bude vybudován).