Zde se nachází celkem 1115 takových staveb. V majetku státu je 99 mostů na dálnici D1 a 145 objektů na silnicích I. třídy. Na silnicích II. a III. třídy, které jsou majetkem kraje a okresu, je v současné době celkem 871 mostů.

Všechny podléhají pravidelným kontrolám technického stavu. „Prohlídky zabezpečuje správce komunikací, Krajská správa a údržba silnic Vysočiny,“ informovala tisková mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová. „Mosty se zařazují do sedmi kvalifikačních stupňů. Systém je stejný jako školní známkování – jednička je výborný stav, sedmička stav havarijní,“ sdělila. Podle zdroje z Ředitelství silnic a dálnic Vysočina v Jihlavě, který si nepřál být jmenován, se četnost prohlídek řídí právě příslušným označením. „U stavu jedna až tři provádíme běžnou kontrolu jednou ročně. Pětka, šestka a sedmička vyžaduje prohlídku dvakrát do roka. Mosty v havarijním stavu samozřejmě procházejí ještě mimořádnými kontrolami několikrát za rok,“ řekl tentýž zdroj.

Jmenované ředitelství je však pouze investor. Pokud zjistí, že některé mosty nevyhovují dopravnímu provozu, jsou ve špatném nebo dokonce havarijním stavu, je třeba přistoupit k dalším krokům. Po dohodě s Policií České republiky dochází k dočasnému řešení problému. Tím většinou bývá omezení provozu v takovém místě a instalace dopravního značení, upozorňujícího na vzniklou situaci. Poté je vyhlášeno výběrové řízení, v němž by měl uspět nejlepší projekt s nejmenšími finančními náklady.

Podle informací mluvčí Svatošové je obraz na Třebíčsku následující: výborných je celkem 15 mostů, velmi dobrých 22, označení dobrý přísluší 53 mostním objektům, těch uspokojivých je 77. Stav zbývajících mostů je znepokojivý. Jako špatné jsou označeny 23 mosty, velmi špatných je sedm a jeden je právě v havarijním stavu.

Dříve jsme informovali o podobném tématu zde.