I tak by mohl být v kostce shrnut rok 2008 v obrovském koncernu Bosch, do kterého spadá i největší podnik na Vysočině, Bosch Diesel Jihlava.

Letos očekává vedení koncernu celosvětově jeden z nejtěžších roků v novodobé historii. Důvod je jasný: krize v automobilovém průmyslu.

„Firma chce situaci ustát bez drastických zásahů do počtu zaměstnanců,“ vyjádřil se přesto mluvčí skupiny Bosch Henrik Hannemann.

V Německu mají jasno: využívají instrumenty, jako například konta pracovní doby či zkrácení pracovní doby.
„V zemích, kde tyto instrumenty neznají, nemůžeme bohužel vyloučit úpravy počtu zaměstnanců,“ připustil předseda představenstva celosvětového koncernu Franz Fehrenbach.

A jen tak na okraj, v Česku takové nástroje známe.

Bosch na konci roku 2008 dával na různých kontinentech Země práci 282 tisícům lidí. Tento počet se meziročně zvýšil o 11 tisíc osob.
Rok 2008 zůstal v rámci koncernu Bosch za očekáváními. Podle předběžných údajů by měl loňský obrat skupiny Bosch zaostat asi o 2,8 procenta za předloňským. Tržby činí zhruba 45 miliard eur

Vyjádřeno číselně, dosáhly tržby celosvětového koncernu Bosch úrovně kolem 45 miliard eur. Nejvíce se vloni propadl obrat v produkci pro automobilový průmysl: o sedm procent.

Nahoru šel naopak segment průmyslové techniky: o 13 procent.
Pokles zaznamenal Bosch vloni jak v severní Americe, tak i v Evropě. Růst tržeb v Asii se zřetelně zpomalil na 2,3 procenta. Firma docílila celkově ale zisk.

Vývojové centrum, jehož menší „bratříček“ mohl podle dřívějších záměrů být třeba i v Jihlavě, plánuje koncern Bosch vybudovat ve městě Abstatt v centrální části Německa. Další experti přes vývoj nových technologií mají být umístěni v Malmsheimu. Ve světě pak třeba v Petrohradu a v Singapuru.

Koncern založil v poslední době dceřiné společnosti v Indonésii a ve Vietnamu.

Ve Vietnamu je první závod ve výstavbě, čerpadla jako ten jihlavský ale dělat nebude.
Skupina Bosch je aktuálně přes své „regionální“ společnosti aktivní ve zhruba 150 zemích světa.