Komunikaci II/360 tu protne nejdříve kruhový objezd u nového Hyperalberta, následovat bude světelná křižovatka s ulicí Spojovací, potom se nešťastný řidič dokodrcá k výjezdu od Lidlu a dnešní Hypernovy, aby se zasekl na semaforu u Alfy.


Tato krkolomnost vzniká proto, že dosud nestojí a ještě dlouho stát nebude obchvat Třebíče.


„V rámci obchvatu má v místě dnešní nové světelné křižovatky právě na výjezdu od Shellky stát mimoúrovňová křižovatka. Proto v současnosti zřejmě nelze v tomto místě vybudovat definitivní kruhový objezd, na nějž by se napojil Interspar, ulice Spojovací, výjezd na Znojmo a tak dále,“ podotkl šéf dopravního inspektorátu v Třebíči Petr Dobeš.


Od včerejška kolony


Výrazné dopravní omezení číhá od včerejška na všechny, kteří přijíždějí do Třebíče od Stříteže.


A trvat bude přinejmenším do 10. září.


„Stavíme kruhový objezd, ze kterého se bude sjíždět k novému Hyperalbertovi,“ uvedl Michal Kašpar, jeden z vedoucích pracovníků firmy Outulný, jež se na stavbě podílí.


Několik desítek metrů dlouhý úsek, v němž je doprava svedena do jednoho jízdního pruhu, řídí semafory.


V ranní špičce tu včera auta popojížděla deset minut, někteří nervózní řidiči volili cestu zpět, projeli Stříteží na dukovanskou spojku a tudy sjeli do Třebíče.


Učinil tak například muž ve stříbrném audi, jeho výraz v obličeji a gestikulace mluvily za vše.


„O částečné uzavírce v těchto místech nemám tušení. Zavolejte si pro informace kolegovi, který se vrací příští pondělí z dovolené a má tyto věci na starosti, nebo tiskové mluvčí,“ odpověděla vyhýbavě a zcela nelogicky na telefonický dotaz Deníku, dokdy omezení potrvá, vedoucí odboru dopravy na třebíčské radnici Ivana Cahová.


„Ale povolovačku nám podepisovala přímo paní Cahová,“ opáčil Michal Kašpar z firmy Outulný.


A dodal, že by sice měl být kruhový objezd hotový 30. září, ale firma počítá se zmíněným termínem o dvacet dní dřív, tedy 10. září.


„Celá stavba bude probíhat za běžného provozu, vždy na měsíc uzavřeme jeden nebo druhý jízdní pruh,“ dodal Michal Kašpar.