„Kolaři se tomu lehce vyhnou a, protože je to daleko od krajnice, tak pro auta to taky není problém. Jedněmi koly projedou po krajnici a druhé dvě jim vyjdou mezi prostřední disky," stěžoval si místní důchodce Jan Šesták. Místo plastových knoflíků, které v silnici drží díky několika mohutným šroubům, by přes celou šířku silnice raději viděl vybetonovaný práh, kterému by se nemohlo vyhnout cyklistické kolo ani motorové vozidlo.

Podle Pavla Roudenského, inženýra Dopravního inspektorátu Policie ČR v Třebíči, však jiné zařízení než disky nebylo možné v těchto místech použít. „Příčné prahy by nebyly vhodné hlavně pro cyklisty. V tom svahu, který tam je, by to pro ně znamenalo značné nebezpečí," mínil. Kojetický místostarosta Roman Hanzal připouští, že na motoristy může dopravní značení a knoflíky platit. Pro cyklisty, kvůli kterým obec do takové investice hlavně šla, to však nemá účinek. „Jel jsem tam a je to na nic. Když pojedete po kraji, nemusíte ani zpomalit," popisoval.

Starosta Vladimír Chromý hovoří o promrhaných padesáti tisících. „Platili jsme disky i značky, včetně těch zpomalovacích s třicítkou. Nevím, jestli se mám smát nebo brečet," poznamenal. „Občané si tam něco přáli a my jsme dělali všechno pro to, aby to něco splňovalo jejich představy. Teď ale musí každý uznat, že je to tam naprosto zbytečné," líčil Chromý. „Když tam jedete autem, skoro ani nepoznáte, že přes něco jedete," dodal starosta.

V táhlém kopci čekají na řidiče a cyklisty dvě skupiny zpomalovacích disků. Doplňují je nové příkazové značky, které snižují rychlost na 30 kilometrů v hodině. Ani ty však podle některých místních nefungují tak, jak by měly. „Jedna třicítka je tam špatně. Vždyť ji o pár metrů dál ruší křižovatka. Dolní část ulice už se tak dá sjet padesátkou," upozornil Jan Šesták. Pavel Roudenský však takové tvrzení vyvrátil. Do silnice totiž podle něj ústí pouze účelová komunikace a ta příkaz snížené rychlosti neruší.