VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klenot pro radost i pracovní vůz. To je Chevrolet Silverado

Třebíč - V Americe jsou lehké nákladní pick-upy velikou módou. Jejich oblíbenost po desetiletí neklesá. Američané si je kupují nejen jako pracovní auta, ale i jako auta pro každodenní provoz nebo pro volný čas.

19.6.2015
SDÍLEJ:

Třebíčský Chevrolet Silverado v atraktivní kombinaci modré a oranžové metalízy.Foto: Jan Kotlík

Nabízejí totiž to, co je pro ně důležité. Prostor, pohodlí, v podstatě neomezené místo pro zavazadla, velké a silné motory, robustní a nezničitelnou techniku. A hlavně image! Mnoho patriotů v USA je zděšeno nebo alespoň otráveno přílivem evropských a japonských aut a odklonem domácích automobilek od toho, co vždy dělalo Ameriku tou pravou Amerikou. Nákladní pick-upy pro Američany představují vše, co se již před mnoha lety začalo z amerických silnic vytrácet. Jsou pozůstatkem a živým odkazem na velké a okázalé, zbytečně veliké křižníky silnic s taktéž zbytečně velikými a silnými motory.

General Motors v roce 1960 představil novou řadu nákladních pick-upů, jako odpověď na Fordovu veleúspěšnou řadu F. Tyto nákladní automobily uspokojily každého zákazníka. Začaly být prodávány pod dvěmi koncernovými značkami jako Chevrolet nebo jako GMC. Pick-upy s pohonem pouze zadní nápravy byly označovány písmenem „C", s pohonem obou náprav nesly označení „K". Zákazník si mohl vybrat různé rozvory náprav, rozličné stupně tonáže, velikosti a tvar korby, krátkou, prodlouženou nebo dokonce dvojitou kabinu a různé stupně výbavy a doplňků. Možnost výběru motorů byla samozřejmostí. Pick-upy GM se bez přestávky vyrábějí dodnes. Nesou označení Chevrolet Silverado a GMC Sierra a jsou základem motorizace velké části Ameriky.

Ale nejen Američané si rádi užívají všech výhod těchto amerických náklaďáků, ve své domovině nazývaných „truck". I u nás se najde hodně těch, kteří na tyto trucky nedají dopustit. Někteří je hýčkají jako klenot jen tak pro radost, jiní s nimi brázdí blátivé cesty a terén, někteří je používají jako nejbezpečnější alternativu v provozu na našich silnicích. A pak je tu také nemalá skupina těch, kteří americké pick-upy používají čistě jako pracovní náčiní.

V plné kráse

A tak je také používán třebíčský Chevrolet Silverado. Byl vyroben v roce 1996 a v devadesátých letech jako téměř nový již jezdil po třebíčských silnicích. Když byl již svojí tvrdou službou unaven, přišel čas na malou rekonstrukci, která se vlivem nedostatku času a jiných zájmů jeho majitele protáhla na několik dlouhých let. Před časem však na Chevyho přišla konečně řada a opět po dlouhé době v celé své kráse vyjel na třebíčské silnice. Naše Silverado je lakováno v atraktivní kombinaci modré a oranžové metalízy. Kabina je pětimístná i když pouze dvoudveřová. Korba je krytá sundavací střechou.

Silverado je poháněno motorem, který je v USA používán výhradně nákladními automobily. Jedná se o vznětový osmiválec s obsahem 6500 ccm. Ale jelikož Američané jsou zvyklí na to, že jejich auto v případě potřeby umí i pořádně „prásknout do koní", je tento naftový motor doplněn turbodmychadlem. Nároky na hospodárný provoz tohoto pohodlného náklaďáku splní svoji spotřebou okolo 10 litrů/100 km. Nedělejme si ale iluze, při těžké noze na pedálu plynu se spotřeba paliva dokáže i zdvojnásobit. Ne každý ale vyžaduje na křižovatkách pálit u svého náklaďáku gumy! Pohodlí jízdy a pozornost řidiče zvyšuje automatická převodovka a z problémů dokáže každého vytáhnout přídavný pohon všech kol. Silverado, které jsme si představili, je používáno jako pracovní vůz jedné třebíčské firmy. A nutno říci, že ke vší spokojenosti majitele i zaměstnanců. Popřejme mu tedy hodně šťastných kilometrů a lehkou nohu a něžnou ruku jeho řidičům!

JAN KOTLÍK

Autor: Redakce

19.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Horácká Slavia Třebíč.

Hokejisté Horácké Slavie zaskočili Frýdek-Místek

Vernisáž výstavy grafik Karla Demela v třebíčské Galerii Malovaný dům.
27

VIDEO: Brilantního kreslíře Karla Demela provází hudba

OBRAZEM: V Dukovanech začali topit biomasou, připojí domy, školu i zámek

Dukovany - Dukovany jsou dalším místem, kde byl spuštěn kotel na dřevní štěpku vyrobený v divizi Boilers, která spadá pod třebíčskou firmu TTS. Provoz teplárny byl oficiálně zahájen v sobotu 18. listopadu. Teplárnu, která byla vybudována na zelené louce, provozuje společnost Dukovanská teplárenská s. r. o. Tu v současné době z 51 % vlastní obec a ze 49 % firma TTS.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Vodaři posilují zdroj o nové vrty, tlačí je k tomu suchá léta

Heraltice - Vodaři z třebíčské vodárenské společnosti začali s úpravami heraltického prameniště, odkud čerpají pitnou vodu pro Třebíčsko.

Náměstí Rabína Ingbera. V Třebíči budou nové adresy

Třebíč - Ulice Kremláčkova, Tomanova či Mjr. Krátkého a náměstí Rabína Ingbera. Tak se mají nově jmenovat místa v Třebíči. Radní doporučili zastupitelstvu schválit názvy tří nových ulic v lokalitě Na Kopcích a jednoho prozatím bezejmenného náměstí v židovské čtvrti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT