Část vozidel společnosti ICOM totiž přestala od 20. listopadu na nádraží zajíždět a čtyřiadvacet linek se nyní dělí o dvě protilehlé zastávky v Sucheniově ulici, která sousedí s nádražím. „Do 10. prosince by to mělo být dalších pět linek,“ informovala nedávno předsedkyně představenstva společnosti ICOM transport Kateřina Kratochvílová s tím, že se nelze skokově vrátit do původního režimu, je potřeba mít povolení kraje, vše má své termíny.

Třebíčský starosta Pavel Janata prohlásil, že město teď dělá vše pro to, aby se situace postupně uklidnila a vrátila do normálních kolejí. To nastane ve chvíli, kdy bude mít město uzavřenou smlouvu s ICOMem, ve které bude stanoveno, za kolik modré autobusy této společnosti budou na nádraží zajíždět. Kvůli poplatkům a na ně navázaným kompenzacím ztrát celý spor vznikl.

„ICOM má od nás návrh smlouvy na stole, není projednaná, není uzavřená. Stejný návrh má k dispozici Kraj Vysočina, protože on je ten, kdo potom dopravci platí ztrátu, kterou hrazení poplatku za vjezd na autobusové nádraží u dopravce generuje,“ popsal současnou situaci Janata.

Zatím nechtěl mluvit o výši poplatku, který za vjezd na nádraží město bude požadovat. „Protože to není schváleno,“ řekl. Prozradil jen, že suma bude výrazně nižší, než co požadoval Tredos, který provozoval nádraží od září.

Převzal ho od ICOMu hned poté, co vyhrál ve výběrovém řízení. Tredos žádal po ICOMu 99 korun bez daně za každý vjezd autobusu.

Kvůli tomu, že se obě firmy mezi sebou nedohodly a neuzavřely žádnou smlouvu, ICOM od září nezaplatil Tredosu ani korunu. A jako nátlakovou akci zvolil právě přestěhování části linek pryč z nádraží poté, co mu to schválil kraj.
Nyní dojde k dohodě o narovnání mezi městem a Tredosem a tím jejich spolupráce skončí.

ICOM zajišťuje 86,5 procenta spojů modrých příměstských autobusů, které do Třebíče zajíždějí a lidé jimi cestují i přes autobusové nádraží.

Starosta Janata zároveň zmínil, že město plánuje provozovatelem nádraží už zůstat. Peníze vybrané za vjezd autobusů od všech dopravců mají stačit nejen na provoz, ale taky na údržbu areálu.

„Všichni víme, jak nádraží vypadá, v jakém je stavu, jak kouzelné místo to je. Určitě ho budeme chtít dostat do podoby, která odpovídá 21. století,“ podotkl Janata a jedním dechem upozornil, že jde o výhled, zatím radnice řeší aktuální průšvih s přestěhovanými zastávkami. Pak přijdou na řadu úvahy, kdy spravit záchodky a vytvořit přijatelné zázemí pro řidiče autobusů.