Teprve od nynějška jsou do jízdního řádu zapracované náhradní autobusy za zrušené vlaky. Kraj Vysočina totiž neobjednal od 1. ledna přepravu osob na železniční trati 243 mezi oběma městy, nad úsekem se stále vznáší hrozba zrušení.


Mezeru vyplní spoje zajišťované dominantním přepravcem v regionu, firmou TRADO BUS s.r.o. První autobus vyjede v pondělí 3. ledna ve 4.50 hodin, do 7.05 pak pojede ještě dalších pět spojů. Trochu zarážející je fakt, že smlouvy s TRADO BUS a s ostatními dopravci, kteří zajišťují základní dopravní obslužnost mezi Jemnicí a Moravskými Budějovicemi, kraj podepsal až do roku 2019.


Ve chvíli, kdy město Jemnice a Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) vyvíjejí nemalou aktivitu pro zachování trati. Pro její převod ze státu na město Jemnici. Péči o traťový svršek a provoz lokálky by zajišťoval právě jihočeský soukromý přepravce, známý také jako provozovatel úzkokolejky u Jindřichova Hradce. Pro kraj levněji, než jak dosud činily České dráhy, a.s. Nyní JHMD shánějí v součinnosti s městem potřebná razítka, aby se mohly vlaky s jejich logem rozjet mezi Jemnicí a Budějovicemi už na jaře.


Kraj se obrací zády, fandí autobusům


Náměstek hejtmana Libor Joukl v pátek podepsané smlouvy s autobusovými dopravci až do roku 2019 doplnil o konstatování: „Podle našich informací bylo drážním úřadem zahájeno řízení o zastavení provozu na této trati. Jedním z důvodů by mohla být i absence vážného zájmu o provozování dopravy na této trati.“ To starostu Jemnice Miloslava Nevěčného pěkně naštvalo. „My jako město i obce na trati jsme krajskému úřadu v říjnu jasně deklarovali, že máme eminentní zájem na tom, aby kraj objednal přepravu osob po trati 243. Ty dvě stovky přepravených lidí denně nejsou zas tak málo. A s lepšími službami soukromníka jich časem může být i víc. Kraj nám dle mého soudu nechce vyjít vstříc. Na základě nějakých čísel od ministerstva dopravy a jedné schůzky,“ ohradil se Nevěčný.