Řízení vyhlásil Mikroregion v loni na přelomu jara a léta. Uspěl tehdy návrh Jana Kočky ze Starče, který slíbil zakoupit novou loď. Svému závazku však , kvůli dotacím dostát nemohl, a tak přišla na řadu druhá firma v pořadí, brněnský Aikon. „Pan Kočka vsadil na dotace, přesněji řečeno na dotační titul pro veřejnou dopravu, jenže ten pro letošní rok vypsán nebyl. Oslovili jsme tedy Aikon, zda bude schopen dostát regulím řízení a od začátku roku 2012 provozovat lodní dopravu po přehradě,” řekla starosta Koněšína a současně předsedkyně Mikroregionu Horácko Hana Žáková.

Loď se zatím nachází v Čechách v domovském přístavu na Labi, po jehož hladině dosud jezdila. Kdy přesně zamíří na Vysočinu, neví ani jednatel Aikonu Milan Jahoda. „Vzhledem k jejím rozměrům, délce 22 metrů a šířce čtyři a půl metru potřebujeme na její převoz celou řadu povolení. Prozatím máme naplánovány dvě trasy. Není vyloučeno, že budeme muset odříznout horní palubu, abychom loď do Kramolína dostali,” naznačil jednatel .

Horácko je přibližně stejně stará jako Vysočina na její palubu se oproti dosavadnímu plavidlu vejde pouze 115 pasažérů. Nabízí ale větší komfort pro cestující. Zatímco Vysočině pojala 150 lidí, sedět mohla pouze polovina. V Horácku si sednou téměř všichni a samozřejmostí je i úložný prostor pro přepravu jízdních kol.

„Provoz chceme zahájit co možná nejdříve. Našim cílem je přilákat co nejvíce pasažéru. Režim dalešické přehrady nám umožňuje celoroční provoz, tak proč toho nevyužít. Krajina kolem je krásná a v každém ročním období je jiná. Prozatím počítáme s jízdami o víkendech. Musíme lidi naučit, že každou sobotu a neděli vyjede Horácko přesně ve 13 hodin,” doplnil jednatel Aikonu.

Návrhy časů příjezdů a odjezdů má už mikroregion na stole, nechybí ani návrhy cen palubních lístků. „Zatím to vypadá, že by ceny mohly být nižší,” uzavřel Jahoda.