„Snažíme se, aby naši žáci odborněji zkoumali přírodní prostředí, poznatky využíváme ve výuce, ve školních kroužcích,“ říká koordinátorka projektu Věra Keselicová, jíž zdatně sekundují učitelky Milena Bendová a Danuše Ročková.


Dětem tak není cizí ani voda a půda a různá biometrická měření. Vzorky, nabrané v rybnících a lesích, rozebírají ve školních laboratořích. „Projeli jsme například řeku Jihlavu, není tak špinavá, jak vypadá. Je zakalená, ale z chemického hlediska nezávadná,“ konstatuje Keselicová.


Ředitel Karel Dolák chce obzory svých svěřenců ještě rozšířit. Ideu má, stačí jen vhodná příležitost. „Plánuje se zateplení školy a my při něm chceme na střechu nainstalovat kupoli, do které umístíme dalekohled,“ představuje směr, jímž se hodlá ubírat. Dalekohled s filtrem, chránícím zrak, by pak dětem poskytl řadu příležitostí k pozorování slunce a jeho aktivit. A stejně jako data z jiných měření, i tahle by mohla sloužit veřejnosti i odborným výzkumům.