Pro moravskobudějovický pedagogický sbor to není jenom oficiální ceremonie. „Je to velké ocenění naší dlouhodobé práce a především důkaz, že ji děláme dobře. Ovoce naší práce sklidíme v budoucnosti v ohleduplné generaci,“ přemýšlí ředitel školy Miloš Březina. Ekologické aktivity mají v životě školy své pevné místo. „Již delší dobu usilujeme o posun vědomostí v oblasti environmentální výchovy. Snažíme se k věci přistoupit systematicky, máme dokonce svoji koordinátorku,“ popisuje Březina. „Provádíme s dětmi různá měření.

Hydrologická, meteorologická i jiná. Některé výsledky se posílají až do NASA, která vypracovává světovou mapu s těmito informacemi,“ vysvětluje Jana Hanáková – koordinátorka ekologické výchovy. Hanáková učí matematiku, přesto vede kroužky a volitelné předměty s touto tematikou. S výsledky svého snažení se setkává už u svých žáků. „Jednou jsem byla svědkem toho, jak dítě při nákupu peskovalo svou maminku.

Chtěla koupit určitý prací prášek a dítěti se nelíbilo, že si nejdříve nepřečetla jeho složení,“ usmívá se. Ocenění práce může leckoho ukolébat, moravskobudějovická škola však spánek na vavřínech rozhodně neplánuje. „Každopádně chceme systém výuky enviromentální výchovy nadále vylepšovat a aktualizovat. Požádali jsme o granty na některé projekty. Navíc je to práce, která nikdy nekončí. Žáci přicházejí a odcházejí, nejde o epizodní úkol,“ komentuje Březina. Pro školu T. G. Masaryka není certifikát Ekoškola jediným ohodnocením. Za své aktivity už byla dvakrát oceněna neziskovým sdružením Tereza, které se zabývá ekologickou výchovou dětí a mládeže.