Jedná se o zařízení v ulicích Pražské a Znojemské. To v Havlíčkově ulici zůstane na svém místě.
„Radar, který se nachází v ulici Pražské, se podle našich závěrů musí přesunout až téměř ke křižovatce s ulicí Dopravní. A radar na výpadovce na Znojmo bude třeba přesunout na opačnou stranu silnice, tedy na vjezd do města a blíže k obydlené části. Bude tak měřit v místě asi 100 metrů před poslední křižovatkou,“ informoval o svém rozhodnutí vedoucí třebíčského dopravního inspektorátu Petr Dobeš.
Své stanovisko prokonzultoval s dopravním inženýrem Janem Šrutkou, vycházel též ze statistik nehod a podkladů z měření, které mu dodala budějovická radnice.
Nové umístění radarů je v souladu s požadavkem vedení policie měřit rychlost v místech, kde dochází k dopravním nehodám. Dle vyhodnocení nehodovosti ve městě začínají právě zde úseky, kde byly v minulosti karamboly.
Tři stacionární radary městu pronajímá soukromá firma Czech Radar. Měření provádí městská policie, 45 procent z vybraných pokut jde na konto firmy, zbytek městu. Radnice zatím na pokutách vydělala pět milionů korun.
Při prvotní instalaci radarů před rokem firma s dopravním inspektorátem konzultovala pouze to, zda radary nebrání bezpečnosti silničního provozu. Zda třeba řidičům nezaclánějí.
Ale k tomu, jestli měří na odpovídajících místech, své resumé dopravní policisté nevydávali.
Poradí se s právníkem
„Už jsme o tom s budějovickou radnicí mluvili. Poradíme se ještě s naším firemním právníkem, co dál. Máme s městem smlouvu, takže v měření hodláme pokračovat dál,“ prohlásila hlavní manažerka projektu z Czech Radaru Anna Němcová.
A naznačila, že s dalším měřením rychlosti nebude možné začít dřív než odhadem za dva měsíce. Změna stanovišť s sebou přináší velkou administrativu. Je třeba získat příslušná razítka u majitele komunikace, Ředitelství silnic a dálnic ČR, od vodařů, E.ONu, stavebního úřadu. Samotná instalace zabere jeden až dva týdny. „Samozřejmě v ulici Znojemské necháme namontovat nové zařízení místo starého, zničeného krumpáčem vandaly loni v listopadu,“ dodala Němcová. Tehdy se škoda vyšplhala na dva miliony korun, Crum Patch Teamu se podařilo kopáčským náčiním zdevastovat pancéřovanou budku i s neprůstřelným sklem.
Co na požadovanou změnu říká starosta Moravských Budějovic Vlastimil Bařinka? „Říkám jediné – budeme respektovat stanovisko dopravního inspektorátu. Bavili jsme se o tom s vedoucím Dobešem, zákon sice říká, že od cedule po ceduli se musí jezdit 50 kilometrů v hodině, ale pokud bude chtít radary posunout, učiníme tak.“ Třebíčský dopravní inspektorát si vymínil, že do doby, než bude podepsána koordinační dohoda, nebudou budějovičtí městští policisté měřit ani mobilním radarem. Naposledy tak činili loni 16. prosince.