Pokud uspěje, doprava by mohla být vyvedena z části Velkého Meziříčí či z obcí Sedliště, Olešná a Velký Beranov. Vyplývá to z údajů zveřejněných na krajských internetových stránkách.

Na krajských silnicích by pro financování z EU měly být připravovány stavby zhruba za pět miliard korun. Podle očekávání by díky Bruselu mohlo na tyto investice v kraji během sedmi let ročně plynout kolem 700 milionů korun, což je několikanásobně vyšší částka než dosud. Náměstek hejtmana Václav Kodet uvedl, že objem zvažovaných staveb o něco převyšuje možnou výši dotací. "Chceme mít větší počet akcí, kdyby se v tom čase nepodařilo některé z nich připravit," uvedl. Přípravu dosud brzdila například složitá vyjednávání o výkupu pozemků.

Kraj vlastní skoro 4600 kilometrů komunikací II. a III. třídy. Jeho prioritou je modernizace páteřní silniční sítě, již tvoří 719 kilometrů nejdůležitějších tahů. Mezi zhruba čtyřmi desítkami stavebních akcí zvažovaných do roku 2013 je kromě obchvatů i rekonstrukce dalších úseků silnice mezi Jihlavou a Třebíčí a spojnice Jihlavy se Žďárem nad Sázavou. Zlepšit by se měla také komunikace mezi Pacovem a Lukavcem na Pelhřimovsku a silnice spojující Havlíčkův Brod a Chotěboř.

Přehled stavebních akcí, které by měly být připravovány pro evropské fondy, již projednala krajská rada. Zastupitelstvo dříve schválilo stavby do roku 2009, nyní projedná další investice do krajských silnic plánované v rozmezí let 2010 až 2013.