Jako první se do diskuse přihlásil Rostislav Novák, který poukázal na špatné časování semaforu pod vlakovým nádražím. „Zároveň bych taky prosil, aby se semafory, nejen ten pod nádražím, nevypínaly už kolem šesté večer. Bude to tak bezpečnější pro chodce,“ upozornil Novák.

Na jeho slova reagoval vedoucí odboru dopravy Aleš Kratina, podle něhož semafory pojedou 24 hodin denně. Zároveň se odpovědí vrátil i ke zmíněnému vlakovému nádraží, kde je občas špatná návaznost MHD na příjezdy vlaků. „Tam budou muset vzniknout jedna nebo dvě autobusové linky. Odvíjí se to tedy od nákladů, které na ně musíme vynaložit,“ uvedl Kratina.

Miroslav Donutil převzal ocenění čestného občana města Třebíč po představení Smrt obchodního cestujícího.
Donutil po boku legend Masaryka a Zátopka: spojuje je čestné občanství Třebíče

Na tato slova navázala občanka Staňková, podle níž jsou problémy i při přestupu mezi autobusy v centru města a také u Stop-Shopu. „K němu by mohlo dojíždět více spojů,“ navrhla Staňková.

Podle Aleše Kratiny tento problém vyřeší dvě nové zastávky, které město vybuduje v příštím roce. „Parkoviště a zastávky přímo ve Stop-Shopu jsou soukromé a jeho provozovatel musí za jejich užívání platit. Proto vzniknou ty zastávky mimo Stop-Shop, v jeho těsné blízkosti, kde budou zastavovat i linkové autobusy. Protože se na území města chystá integrovaný systém, kdy bude platit jedna jízdenka jak pro městské, tak linkové autobusy, budou moci lidé využívat i je,“ uvedl Kratina.

Další připomínky či návrhy mohou občané psát na e-mail doprava@trebic.cz.