„Semafory zaznamenávají množství projíždějících vozidel a dělají si z toho statistiku. Když vezmeme třeba Bráfovu třídu, v jejímž směru jede více vozidel, zelená je tam prodloužená. Ale je to samozřejmě na úkor těch vedlejších ulic,“ vysvětlil starosta Pavel Pacal.

Světelná křižovatka na Komenského náměstí v Třebíči pod úřadem práce.
Rozpaky z nových semaforů v Třebíči. Průjezd městem moc nezlepšily, tvrdí řidiči

Nakolik jsou s tímto novým systémem ale spokojení přímo Třebíčané, je zatím otázka. Na sociálních sítích se objevují komentáře, které mají k těmto semaforům výhrady. Lidem se například nelíbí, že se ve špičce stále tvoří kolony. „Samozřejmě ani tyto semafory nejsou schopné zvládnout situaci, kdy v jeden okamžik přijede na křižovatky velké množství aut. Tedy situaci, která nastává ve špičkách. Pak to není schopný vyčistit ani tento systém,“ připustil starosta.

Vzhledem k této polemice připravuje Deník několik tematických článků, ve kterých se bude dopravní situací v Třebíči zabývat. Zapojit se mohou i sami čtenáři. Své podněty k tématu „Semafory a doprava v Třebíči“ můžou posílat na trebicsky@denik.cz. Děkujeme za každý názor.