„Jakto že služba nefunguje? To je nějaká novinka, že mi nepřinesou doporučený dopis?“ Ptal se například ve čtvrtek 1. srpna odpoledne starší muž na přepážce pošty v Demlově ulici. Pracovnice ho odkázaly na telefonní linku, kde mu dotaz zodpovědí odpovědní pracovníci.

Ivo Vysoudil z oddělení komunikace České pošty k tomu uvedl, že k situaci na poště Třebíč 3 došlo z „personálních důvodů“, proto byly na této pobočce zásilky uloženy bez pokusu doručit je.

„Šlo o nečekaný výpadek konkrétního pracovníka. V tu chvíli nebylo možné nikoho sehnat, neboť se s takovou situací nepočítalo. Ale nemělo by se to opakovat. Respektive pokud nenastane opět něco stejně nečekaného, mělo by být vše v pořádku,“ vysvětlil mluvčí.

Adresáti mají podle jeho slov vždy možnost požádat o opakované doručení. „A vždy jim vyhovíme,“ uvedl.

Jak se o takové opakované doručení žádá, pokud je adresát například hůř pohyblivý senior, který neumí zdatně pracovat s internetem?

„Dá se prostě zavolat na onu konkrétní poštu a vyžádat si službu znovu. Kdo umí dobře pracovat s internetem, může využít aplikaci změna doručení on-line,“ řekl Vysoudil.

Doporučená zásilka je dražší než obyčejná listovní zásilka. Pokud služba nefunguje, je nárok na finanční kompenzaci?

„V případě, že služba není zajištěna v kvalitě, v jaké je objednána, podá se reklamace a pokud je kladně vyřízena, náleží kompenzace. Hovořím o subjektu, který uzavírá smlouvu s Českou poštou, tedy o odesílateli,“ vysvětlil Ivo Vysoudil.

A dodal, že Česká pošta se všem klientům za vzniklou situaci omlouvá.